بررسی بازار آهن در هفته سوم بهمن ماه

بررسی بازار آهن در هفته سوم بهمن ماه

اینگونه به نظر می‌رسد که هیجان خبرِ جلوگیری آمریکا از انتقال دلار به ایران توسط عراق در این هفته فروکش کرده و عرضه اسکناس در سلیمانیۀ عراق نیز سیگنال کاهشی به بازار ارز داد، به عبارتی میتوان گفت: قیمت دلار درحال رِنج شدن بین دو کانال 43 و 44 هزار تومانی است.

اما کفۀ سنگین بازار آهن به نفع افزایش قیمت‌ها بود و از ابتدا تا انتهای هفته روزانه بین 100 تا 500 تومان قیمت‌ اهن الات افزایش داشت؛ اگرچه بازار میلگرد منتظر سقف کانال ۲۰ هزار تومانی بود اما قیمت میلگرد کانال 21 هزار تومانی رو هم لمس کرد و درحال رِنج شدن در بازه قیمتی 21 و 22 هزار تومان است.

 عبور نرخ میلگرد از کانال 20 هزار تومانی ناشی از کاهش حجم آهن اسفنجی به ۳۰ هزار تن در آخرین عرضه بورس کالا بود؛ همچنین نحوۀ عرضه، نحوۀ تعیین قیمت محصولات در بورس کالا و معاملات اعتباری از دیگر علل افزایش قیمت‌ها در بازار هفته گذشته بود.

با وجود این توصیه می‌شود برای پیش‌بینی و رصد روند بازار، نرخ میلگرد صادراتی که در محدوده ۵۲۵ دلار قرار داره و نیز دلار توافقی ۴۲ هزار تومانی مبنا قرار بگیرد. در نهایت اگر اتفاق پیش‌بینی‌نشده‌ای در کشور رخ ندهد، فعلا بازار در همین دامنۀ قیمتی نوسانات محدودی خواهد داشت.
 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)