عقب نشینی متقاضیان آهن

عقب نشینی متقاضیان آهن
عقب نشینی متقاضیان آهن

آهن پرایس: روز شنبه بر خلاف هفته گذشته که دلار مسیر صعودی را سپری می کرد؛ نوسانات در این روز با شیب ملایم سپری شد و در پی همین آرامش نسبی نرخ ارز؛ بازار میلگرد و تیرآهن ثبات نسبی را در پیش گرفت. در روز پیشین نرخ دلار دو بار اعلام گشت. نرخ ثانویه نسبت به صبح...

آهن پرایس: روز شنبه بر خلاف هفته گذشته که دلار مسیر صعودی را سپری می کرد؛ نوسانات در این روز با شیب ملایم سپری شد و در پی همین آرامش نسبی نرخ ارز؛ بازار میلگرد و تیرآهن ثبات نسبی را در پیش گرفت. در روز پیشین نرخ دلار دو بار اعلام گشت. نرخ ثانویه نسبت به صبح 110 تومان افزایش داشت و روی قیمت 25  هزار و 290 تومان اعلام قیمت شد. آنچه که پیدا است رکود ناشی از انفعالات سیاسی همچنان بر این بازار سایه افکنده است.

بعد از مذاکرات وین در هفته گذشته و شرط و شروط هایی که توسط طرفین مذاکره عنوان شد، گویا این روزها خبری از موضع گیری های سابق نیست. شاید بتوان گفت این کاهش تنش می تواند نشانه ای مثبت برای احیای مجدد برجام باشد. عباس عراقچی در هفته پیشین اعلام داشت که مذاکرات به اندازه نیاز برگزارشده است و حال نیاز به تصمیم گیری سخت و قطعی در پایتخت ها به ویژه پایتخت کشورهای اروپایی و امریکاست. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: فاصله قیمت شمش و میلگرد در بورس

شایان ذکر است در هفته ی گذشته تصمیماتی که در بورس اتخاذ شد موجب کاهش سرعت حرکت قیمت پایه شمش شد. هر چند که رشد لاک پشت وار دلار نیمایی تا حدی اثر آن را خنثی کرد. در اولین روز هفته آشفتگی و سرگردانی به وضوح حس می شد؛ به گونه ای که قیمت های متفاوت در بازار اعلام می شد که موجب شد مشتری جدی در بازار نباشد، به عبارتی اصلا خریداری نیست. 

به طور کلی قیمت میلگرد با ثبات همراه بود و تغییراتی اندک در حدود 50 الی 100 تومان در برخی محصولات لمس شد. کارخانه راد همدان سقف قیمتی را روی 15 هزار و 995 تومان اعلام داشت و شرکت بردسیر کرمان کف قیمتی را روی 15 هزار و 300 تومان اعلام نمود. 

در بخش دیگری از بازار آهن، شاهد ثبات در قیمت نبشی و قیمت ناودانی بودیم. اما رفتار شرکت ها با هم تفاوت داشت. این چنین که سه شرکت افزایش نرخ 50 تا 200 تومانی را لحاظ نمودند. تعداد اندکی از شرکت ها نیز کاهش مبلغ 20 تا 100 تومانی را اعلام داشتند. بازار تیرآهن نیز در سکوت بود و فقط یک شرکت افزایش قیمت در یک شاخه را 10 هزار تومان لحاظ کرد. قیمت پروفیل نیز نوسان اندکی را لمس کرد؛ به این صورت که پروفیل های با ضخامت 2 میل در ثبات قیمتی بودند و یک شرکت نیز افزایش قیمت 150 تومانی داشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • مهدی
    مهدی1400/04/15 - 14:14 پاسخ

    تا زمانیکه قیمت اینه هیچ تحرکی بازار نداره ی جوری باید خریدارو تشویق کرد برا خریدن تنها راهش پایین اومدن قیمتاس اخ یک کیلو پروفیل ۲۳۰۰۰ تومن چ انتظاری از مردم دارید