فعال شدن مسکن و خروج اقتصاد از رکود

 فعال شدن مسکن و خروج اقتصاد از رکود

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت : باید بدانیم اگر بخواهیم از بحث رکود به سرعت خارج شویم تحرک بخش مسکن را باید بصورت جدی در دستور کار قرار دهیم .مهدی کرباسیان در چهارمین همایش بین المللی انجمن صنایع سنگ اهن ایران با اشاره به نقش اساسی فولاد در توسعه یافتگی کشورها افزود : چین در سال 2015 بعد از افول رشد اقتصادی از حدود 9 درصد به 5.8 درصد ...

مهدی کرباسیان در چهارمین همایش بین المللی انجمن صنایع سنگ اهن ایران با اشاره به نقش اساسی فولاد در توسعه یافتگی کشورها افزود : چین در سال 2015 بعد از افول رشد اقتصادی از حدود 9 درصد به 5.8 درصد، بخش مسکن را به قیمت افزایش تورم با هدف به گردش دراوردن چرخ اقتصادی فعال کرد .وی گفت : کارشناسان می گویند فعال کردن بخش مسکن روی تورم اثر می گذارد و تلاش دولت در یک رقمی کردن تورم را بی اثر می کند ولی گروه دیگر می گویند تورم مدیریت شده بهتر است و باعث می شود رونق و اشتغال ایجاد شود و چرخ اقتصاد به چرخش دراید .

کرباسیان افزود : کشور ما امتیازات ارزشمندی دارد ما دو یا چند امتیاز اساسی داریم که کشورهای دیگر ندارند یا کمتر دارند ، ما به میزان قابل ملاحظه ای گاز داریم و کشور اول در این حوزه هستیم استفاده ان در صنایع معدنی مثل الومینیوم و فولاد ارزش افزوده چندبرابر به ما می دهد ، امتیاز دیگر ما اب است قرارگرفتن در حاشیه خلیج فارس می طلبد واحدهای صنعتی را در این مناطق جانمایی کنیم.

وی گفت : برای رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد در سال 1404 باید به سراغ اکتشافات جدید برویم ، ما اکنون نزدیک به 400 میلیون تن ذخایر قطعی سنگ اهن کشف کردیم و کشور باتوجه به وجود بافت فرسوده باید به سمت صنایع پائین دستی برود و مشکل ما بحث تامین مالی است که باتوجه به تدبیر دولت عملی است و لذا رسیدن به رقم 55 میلیون تن عددی است که باید به ان اصرار داشته باشیم . 

کرباسیان افزود : زنجیره تولید یکی یکی درحال به بهره برداری رسیدن است و می تواند برای کشور ارزش افزوده ایجاد کند و تمام تلاش ما در ایمیدرو کمک به تحقق این مهم است ، یکی از برنامه های دولت این است که وظایف تصدی گری را به بخش خصوصی واگذار کنیم. 

وی گفت : حمایت برای استفاده از باطله ها که اکنون در جلال اباد ظرفیت 600 هزار تنی ان راه اندازی شده است ، عملیات اکتشاف 6 معدن کوچک و متوسط در مس ، سنگ اهن و طلا که دارای ظرفیت است می خواهیم به بخش خصوصی واگذار کنیم . 

کرباسیان افزود : درحوزه سنگ اهن مقرر شد معادن کوچک و متوسط تجمیع شود و این اتفاق در کشور انجام نشده یا به کندی انجام شده است ، بحث قیمت تمام شده ، رقابت و بازار بحث اساسی است و اگر تجمیع نشود هر روز دغدغه های تولید و فروش و صادرات را خواهیم داشت.

وی گفت: توجه به موضوعاتی چون اب ، قیمت تمام شده ، محیط زیست و بازار باید در دستور کار انجمن قرار گیرد و ایمیدرو وظیفه خود می داند به تحقق این اهداف کمک کند.

 

در ادامه با حضور معاونان وزیر صنعت ، معدن و تجارت در بخش معدن و صنایع معدنی از معدنکاران نمونه و پیشکسوتان بخش معدن سنگ اهن با هداء لوح تقدیر شد . 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)