آغازفروش بزرگترین شرکت بازار سهام

آغازفروش بزرگترین شرکت بازار سهام

از امروز آپشن فروش فولاد مبارکه بزرگترین شرکت بازار سهام ایران با سررسید اردیبهشت ۹۶ در بورس تهران آغاز می شود. به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، درپی راه اندازی بازار قراردادهای اختیار معامله سهام (option) از 28 آذر سال جاری در بورس تهران که با دو شرکت فولاد مبارکه و ایران خودرو عملیاتی شد، دور جدید این ابزار از امروز با بزرگترین شرکت بورس آغاز می شود ...

از امروز آپشن فروش فولاد مبارکه بزرگترین شرکت بازار سهام ایران با سررسید اردیبهشت ۹۶ در بورس تهران آغاز می شود. به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، درپی راه اندازی بازار قراردادهای اختیار معامله سهام (option) از 28 آذر سال جاری در بورس تهران که با دو شرکت فولاد مبارکه و ایران خودرو عملیاتی شد، دور جدید این ابزار از امروز با بزرگترین شرکت بورس آغاز می شود .

به این ترتیب ، آپشن فروش شرکت فولاد مبارکه که با سرمایه 7.5 هزار میلیارد تومانی، بزرگترین شرکت بورس است ، با سررسید اردیبهشت 96 ، زمان اعمال 26 اردیبشهت 96 و طبق ماده 9 دستورالعمل معاملات قرارداد اختیار معامله سهام آغاز می شود.

در این رویداد ، باید حداقل یک قرارداد آپشن در سود ، یک قرارداد آپشن بی تفاوت و یک قرارداد آپشن در زیان به طور همزمان وجود داشته باشد و اندازه هر قرارداد هم 10 هزار سهم با سقف سفارش 100 قرارداد تعیین شده است.

اختیار معامله، ابزاری مشتقه  و قراردادی قانونی است که توسط یک فروشنده به یک خریدار در ازای مبلغ معینی فروخته می‌شود. خریدار این قرارداد آنگاه این اختیار را به دست می‌آورد که یک دارایی (اعم از سهام یا کالا) را تا مدت مشخصی به مبلغ تعییین شده‌ای بخرد یا بفروشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)