تصویب سرمایه‌گذاری8‌و‌نیم میلیارد دلاری

تصویب سرمایه‌گذاری8‌و‌نیم میلیارد دلاری
تصویب سرمایه‌گذاری8‌و‌نیم میلیارد دلاری

وزیر صنعت گفت: پس از برجام حدود 8.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب هیات عالی سرمایه‌گذاری رسیده است. به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت زاده عصر امروز در مراسم بهره برداری از کارخانه نورد بردسیر گفت: تولید سنگ‌آهن در کشور امسال 63 میلیون تن بوده که ظرفیت اضافه تولید داشته اما چون مواد خام اضافه می‌شد این کار انجام نشد و برای سال آینده 100 میلیون تن تولید سنگ آهن در کشور پیش بینی ...

وزیر صنعت گفت: پس از برجام حدود 8.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب هیات عالی سرمایه‌گذاری رسیده است. به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت زاده عصر امروز در مراسم بهره برداری از کارخانه نورد بردسیر گفت: تولید سنگ‌آهن در کشور امسال 63 میلیون تن بوده که ظرفیت اضافه تولید داشته اما چون مواد خام اضافه می‌شد این کار انجام نشد و برای سال آینده 100 میلیون تن تولید سنگ آهن در کشور پیش بینی شده است. همچنین در بخش کنسانتره نیز از 27 میلیون تن در سال‌های قبل به 48 میلیون تن در سال‌جاری رسیده که 60 تا 70 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تولید گندله از 21 میلیون به 32 میلیون تن رسیده که سال‌آینده به 40 میلیون تن خواهد رسید و 90 درصد پروژه‌ها در این بخش پیشرفت خوبی داشته است. تولید آهن اسفنجی نیز از 18.7 میلیون تن به 24 میلیون تن، فولاد خام از 23.5 میلیون تن به 31.5 میلون تن و محصولات فولادی از 31 میلیون تن به 37 میلیون تن افزایش پیدا کرده است. باید به سمت پروژه‌های تولیدی و پایین دستی حرکت کنیم.

وزیر صنعت درباره طرح‌های فولادی که در آینده نزدیک افتتاح می‌شود، گفت: طرح تولید شمش فولادی چادرملو، فولاد ابرکوه، کیمیا معادن سپاهان، فولاد سیرجان ایرانیان، مجتمع فولاد خلیج فارس، فولاد میانه و غیره از جمله طرح‌هایی هستند که در تکمیل زنجیره فولاد به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به طرح‌های فولادی استان کرمان افزود: فولاد سیرجان ایرانیان با ظرفیت 2.5 میلیون تن و آهن اسفنجی گل‌گهر با ظرفیت 1.5 میلیون تن و گندله سازی فکور صنعت با ظرفیت 600 هزار تن در چندین واحد در مجتمع‌های مس برای تکمیل زنجیره تولید به بهره‌برداری می‌رسد. سرمایه‌گذاری‌های زیادی در صنایع خودروسازی، ماشین‌سازی و غیره امسال آغاز شده که تا آخر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

وزیر صنعت با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی افزود: این واحدها برای بازگشت به رونق با مشکلاتی از جهت پرداخت مالیات روبرو هستند و اغلب استان‌ها از این مساله گلایه دارند که به مساعدت در مصوبات و قوانین مالیاتی نیاز داریم.

نعمت‌زاده با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر راه‌اندازی صنایع کوچک گفت: با تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی و مساعدت بانک‌های استان‌ها بیش از 2 هزار و 150 واحد توانستند در دریافت تسهیلات موفق شوند و در بخش‌های صنعتی و کشاورزی 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. موفق شدیم به 30 هزار واحد صنعتی و کشاورزی تسهیلات برای رونق تولید را بدهیم و از یک‌هزار و 700 واحد صنعتی و کشاورزی که تحت نظارت بودند چهار هزار اشتغال جدید در سه ماه اخیر محقق شده است.

وزیر صنعت گفت: همانطور که مقام معظم رهبری و سایر بزرگان اعتقاد دارند باید از فروش مواد خام جلوگیری کرده و آن را به کالای با ارزش افزوده تبدیل کنیم و این سیاست در دوره کاری ما بوده اما موانعی در این مسیر وجود داشت. یکی از اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت جلوگیری از صادرات مواد خام و تبدیل آنها به کالا است.

برای ورود به کانال ما در تلگرام کلیک کنید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)