آشنایی با بهترین کارخانه‌ میلگرد تبریز

آشنایی با بهترین کارخانه‌ میلگرد تبریز

تبریز به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی ایران، در زمینه تولید میلگرد نیز پیشرو بوده و کارخانه‌های متعددی با ظرفیت‌های بالا در این شهر فعال هستند. شناخت این کارخانه‌ها و ویژگی‌های میلگرد تولیدی آن‌ها، برای فعالان صنعت ساختمان و سایر صنایع وابسته از اهمیت بالایی برخوردار است...

آهن پرایس: شهر تبریز به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی ایران در زمینه تولید میلگرد نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. جود کارخانه‌های متعدد با ظرفیت‌های بالا، این شهر را به یکی از تأمین‌کنندگان اصلی میلگرد در کشور تبدیل کرده است. شناخت این کارخانه‌ها و مشخصات میلگرد هر کارخانه، برای فعالان صنعت ساختمان و سایر صنایع وابسته از اهمیت بالایی برخوردار است.

کارخانه‌های تبریز، میلگرد را در انواع مختلف ساده و آجدار و با گریدهای مختلف تولید می‌کنند که شناخت این تنوع به خریداران کمک می‌کند تا میلگرد مناسب با نیاز خود را انتخاب کنند.

قیمت میلگرد به عوامل مختلفی از جمله نوع میلگرد، گرید، برند و کارخانه تولیدکننده بستگی دارد، شناخت کارخانه‌های مختلف و قیمت میلگرد هر برند به خریداران کمک می‌کند تا میلگرد مورد نیاز خود را با بهترین قیمت تهیه کنند.

از همین در در ادامه به معرفی معتبرترین کارخانه‌های میلگرد آجدار تبریز پرداخته و کیفیت و استاندارد تولید و تأثیر این فاکتورها بر قیمت میلگرد تبریز پرداخته می‌شود. این کارخانه‌ها شامل کارخانه میلگرد ظفربناب، کارخانه میلگرد شاهین بناب و کارخانه میلگرد کاوه تیکمه داش می‌شود.

معرفی کارخانه میلگرد شاهین بناب

 مجتمع فولاد صنعت بناب از سال 1383 فعالیت خود را در یک زمین به مساحت 132 هکتار آغاز نمود؛ این کارخانه در شهرک صنعتی بناب واقع شده است. نام این کارخانه در ابتدا فولاد شاهین بناب بود و سپس به مجتمع فولاد صنعت بناب تغییر کرد. این مجموعه دارای امکانات زیربنایی مطلوبی است؛ از جمله این امکانات می‌توان به خطوط انتقال آب و گاز، راه آهن، نیروگاه و دسترسی به جاده اصلی اشاره کرد که انواع میلگرد را با قیمت مناسب و تنوع بالا در بازار داخلی عرضه می‌کند.

قیمت میلگرد آجدار شاهین بناب برای مشتریان این شرکت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا این مجموعه میلگرد آجدار را به صورت کاملا ویژه و اختصاصی تولید می‌کند.

کارخانه شاهین بناب در بخش نورد گرم مقاطع فولادی سالانه یک میلیون و 950 هزار تن محصول عرضه می‌کند و ظرفیت ذوب و ریخته‌گری این کارخانه نیز حدود 450 هزار تن در سال است. مجتمع فولاد صنعت بناب در بین سایر تولیدکنندگان فولاد بخش خصوصی مقام اول و در کل کشور مقام چهارم را به خود اختصاص داده است.

محصولات کارخانه شاهین بناب

کارخانه شاهین بناب محصولات مختلفی را تولید می‌نماید که هر یک از این محصولات دارای ویژگی‌ها و استانداردهای خاصی هستند که در قیمت میلگرد آجدار شاهین بناب اثرگذار است.

۱- میلگرد آجدار شاهین بناب

یکی از اصلی‌ترین تولیدات کارخانه مجتمع فولاد صنعت بناب میلگرد آجدار است. قیمت میلگرد آجدار شاهین بناب متناسب با وزن و کیفیت آن تغییر می‌کند. میلگرد آجدار شاهین بناب در کل کشور محبوب است و به عنوان یک محصول شناخته شده و محبوب در بین سازندگان معرفی می‌گردد.

این میلگردها در دو گرید A2 و A3 ساخته می‌شوند که میلگردهای گرید A2 دارای سایز ۸ الی ۱۲ میلیمتر با وزن ۵ و ۱۰.۷ کیلوگرم هستند. میلگردهای A3 نیز در سایزهای ۱۴ تا ۳۲ میلیمتر تولید می‌شود.

۲- تیرآهن شاهین بناب

انواع تیرآهن در مجتمع شاهین بناب در سایز، اندازه، وزن و ضخامت گوناگون ساخته می‌شود. هر یک از تیرآهن‌ها متناسب با فاکتورهای گفته شده، قیمت مشخصی دارند. سایزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸ با طول ۱۲ متر، پرکاربردترین تیرآهن‌های شاهین بناب هستند.

۳- نبشی شاهین بناب

مجتمع شاهین بناب نبشی‌های مختلف را در سایز و وزن متفاوت بر طبق دو روش نورد سرد و گرم تولید می‌کند. وزن استاندارد هر متر نبشی متناسب با سایز آن بین ۱.۳۶ کیلوگرم تا ۱۷.۸ است.

۴- ناودانی شاهین بناب

ناودانی نیز از دیگر تولیدات این کارخانه است که در سایز ۶ تا ۲۴ به تولید می‌رسد؛ وزن هر شاخه ۶ متری آن متناسب با سایز آن بین ۳۰ تا ۱۴۴ کیلوگرم است.

۵- شمش فولادی شاهین بناب

مجتمع فولاد صنعت بناب در کنار محصولات گفته شده به تولید شمش فولادی نیز می‌پردازد. این مجموعه شمش را به صورت اسلب، بیلت و بلوم تولید می‌کند.

۶- مفتول آلیاژی شاهین بناب

مفتول شاهین بناب یکی از محصولات بسیار باکیفیت این مجموعه است. این محصول نقش مهمی در صنایع گوناگون دارد و به همین دلیل در انواع مختلفی و به صورت گسترده تولید می‌شود.

معرفی کارخانه میلگرد ظفر بناب

مجتمع فولاد ظفر بناب فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع آغاز کرد، این کارخانه با تکیه بر امکانات به‌روز و همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تولید میلگرد در این مجموعه در حد مطلوبی است؛ به طوری که ظرفیت تولید این کارخانه تا قبل از سال ۱۳۹۰ به ۲۰۰ هزار تن در سال رسید.

 در سال ۱۳۹۰ فاز دوم ظفر بناب در زمینی به مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع احداث شد که نام تجاری فاز دوم این مجموعه مجتمع فولاد ظفر نوین گستر بناب نام گرفت. پس از بهره‌برداری از ظرفیت‌های این مجموعه، ظرفیت تولید آن به ۳۰۰ هزار تن در سال رسید که این عدد سطح تولید بالای مجموعه ظفر بناب را نشان می‌دهد؛ به این ترتیب مجتمع ظفر بناب به یکی از تولید‌کنندگان اصلی فولاد در کشور تبدیل شد که انواع میلگرد را با قیمتی رقابتی در بازار عرضه می‌کند.

این مجتمع فولاد در سال ۱۳۹۵ نیز خط سوم تولید را به بهره‌برداری رساند. فاز سوم در زمینه تولید تیرآهن، نبشی و ناودانی فعالیت دارد؛ فاز چهارم کارخانه نیز در زمینه تأمین مواد اولیه خطوط تولیدی است. فولاد ظفر بناب در زمینه صادرات میلگرد آجدار و سایر مقاطع فولادی نیز فعالیت دارد و به عنوان یک واحد نمونه در صادرات صنایع فولاد شناخته می‌شود.

محصولات کارخانه مجتمع فولاد ظفر بناب

بررسی محصولات مجتمع فولاد ظفر بناب و قیمت میلگرد آجدار ظفربناب بهترین راه برای آشنایی با برترین کارخانه میلگرد تبریز است که انتخاب محصول را برای خریداران تسهیل می‌کند. در ادامه به معرفی محصولات تولیدشده در این کارخانه پرداخته می‌شود.

۱- میلگرد ظفر بناب: بخش اصلی تولیدات ظفر بناب مربوط به میلگرد است. علامت اختصاری میلگرد این مجموعه ZN.CT است که نشان از کیفیت و اصالت میلگرد کارخانه دارد. تمامی میلگردهای این مجموعه در گریدهای A2 و A3 در سایزهای ۸ تا ۳۲ میلیمتر و به طول ۱۲ متر در بازار ارائه می‌شود. این محصولات مطابق با استاندارهای DIN اروپا، ASTM آمریکا و ایران تولید می‌گردند گفتنی است قیمت میلگرد آجدار ظفر بناب با توجه به استانداردهای تولید، سایز، وزن و فاکتورهای مختلفی که بیان شد تعیین می‌گردد.

۲- تیرآهن ظفر بناب: تیرآهن‌های این مجموعه از نوع بال پهن موازی و به صورت نیمه سبک است. سایز این تیرآهن بین ۱۲ تا ۲۷ میلیمتر و مطابق با استانداردهای ۷-۱-۱۶۳۴۸ و ۲-۱-۱۷۹۱ است.

۳- ناودانی ظفر بناب: ناودانی ظفر بناب یکی دیگر از تولیدات این شرکت است که به صورت سبک و سنگین تولید می‌شود؛ اندازه این ناودانی‌ها ۸ تا ۱۶ میلیمتر است.

معرفی کارخانه میلگرد کاوه تیکمه داش

شرکت صنایع فولاد کاوه تیکمه داش در سال 1387 تأسیس شد و در سال 1390 به بهره‌برداری رسید. کاوه تیکمه داش با رویکرد افزایش تولید ناخالص ملی و همچنین بر اساس ایجاد ارزش افزوده در بخش صنعتی کار خود را شروع کرد. این شرکت هدف اصلی خود را عدم خروج ارز از کشور و اشتغالزایی تعریف کرده است. کاوه تیکمه داش انواع میلگردهای ساختمانی را در سایز و وزن‌های مختلف تولید و عرضه می‌کند.

ظرفیت تولید این مجموعه 300 هزار تن میلگرد است. نام اختصاری این شرکت SFKsteel است که تأییدی بر کیفیت و اصالت محصولات این کارخانه است. میلگرد آجدار از اصلی‌ترین تولیدات کاوه تیکمه داش است به همین دلیل قیمت میلگرد آجدار کاوه تیکمه داش برای خریداران این محصول اهمیت بسیاری دارد.

کارخانه میلگرد کاوه تیکمه داش واردات مقاطع فولادی را کاهش داده و حتی صادرات آن را افزایش داده است به همین منظور در طی سال‌های فعالیت خود جایگاه ویژه‌ای بین صنایع فولادی کسب کرده است.

محصولات کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش

همانطور که در بخش‌های قبلی هم اشاره کردیم این مجموعه انواع میلگرد را در گریدهای مختلف و با وزن‌های گوناگون تولید می‌کند. نشان تجاری کارخانه کاوه تیکمه داش عبارت SFK است که روی بدنه میلگردهای این مجموعه حک می‌شود، گفتنی است میلگردهای کاوه تیکمه داش به دو صورت A2 و A3 تولید می‌شود.

میلگردهای A2 به عنوان میلگردهای آجدار شناخته می‌شوند و در گروه میلگردهای سخت قرار می‌گیرند. مقاومت میلگردهای آجدار نسبت به نوع ساده بیشتر است به همین دلیل از این میلگردها در خاموت‌ها و کمرکش‌های دیوار‌های برشی بیشتر استفاده می‌شود.
میلگرد A3 در گروه میلگردهای نیمه سخت قرار دارد. مقاومت این میلگردها نیز زیاد است و حتی مقاومت بیشتری نسبت به نوع A2 دارند. تنش جاری این میلگردهای نیمه سخت ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تنش گسیختگی آن ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع است. این میلگردها به عنوان میلگرد خشک در بازار عرضه می‌شوند. شما باید متناسب با نوع فعالیت و با توجه به بخش مورد نظر خود به خرید میلگرد مناسب بپردازید.

از کدام کارخانه تبریز میلگرد بخریم؟

در این مطلب برای آشنایی با برترین کارخانه میلگرد تبریز به بررسی سه کارخانه شاهین بناب، ظفر بناب و کاوه تیکمه داش پرداختیم. میلگردهای آجدار تولید شده توسط این سه برند شبیه به هم نیستند بلکه از نظر سایز و وزن با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که به تفاوت قیمت میلگرد در این کارخانه‌ها منجر می‌شود در ادامه به مقایسه قیمت و کیفیت این سه برند پرداخته می‌شود.

قیمت میلگرد آجدار ظفربناب در مقایسه با دو کارخانه دیگر کمی بالاتر است و قیمت میلگرد آجدار شاهین بناب و قیمت میلگرد آجدار کاوه تیکمه داش تقریباً در یک رده قرار دارد و از ظفربناب ارزان‌تر هستند.

 میلگردهای هر سه کارخانه از کیفیت بالایی برخوردار هستند و مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می‌شوند. همچنین تنوع گریدها و استانداردهای تولید در ظفربناب بیشتر است، به همین دلیل این کارخانه از نظر کیفیت ظاهری و فنی در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد.

 کارخانه شاهین بناب در تولید میلگردهای آجدار تخصص دارد و کیفیت این نوع میلگرد در شاهین بناب در سطح مطلوبی است و کارخانه کاوه تیکمه داش هم با وجود سابقه کمتر این کارخانه، میلگردهای تولیدی آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند

هر سه کارخانه از استانداردهای DIN اروپا، ASTM آمریکا و ایران پیروی می‌کنند و برای استفاده در صنایع عمرانی و تولیدی محصولات استانداردی به شمار می‌روند.

انتخاب بهترین کارخانه به نیاز و بودجه شما بستگی دارد؛ از آنجایی که هزینه حمل و نقل آهن نیز در قیمت نهایی ان اثرگذار است، انتخاب نزدیک‌ترین کارخانه به محل پروژه شما به کاهش هزینه‌های جانبی منجر می‌شود بنابراین توصیه می‌شود مشتریانی که در شهرهای غرب و شمال غربی کشور حضور دارند از نزدیک‌ترین کارخانه به محل پروژه خرید کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)