رکود در بازار آهن و مصالح ساختمانی

رکود در بازار آهن و مصالح ساختمانی
رکود در بازار آهن و مصالح ساختمانی

صنعت ساختمان که در سال‌های اخیر با رکود مواجه بوده، این رکود را به بازار مصالح ساختمانی نیز سرایت داده است. به عبارتی کاهش تقاضا در بخش ساخت و ساز، موجب افت فروش سایر بازارهای وابسته و فروش محصولاتی مانند سیمان، گچ، آهن آلات و مصالح بهداشتی ساختمان شده است...

رکود در صنعت ساختمان که طی سال‌های گذشته گریبانگیر این حوزه بوده، حالا دامن‌گیر بازار مصالح ساختمانی نیز شده است. کاهش تقاضا در بخش ساخت و ساز، موجب افت فروش محصولاتی مانند سیمان، گچ، آهن آلات، مصالح بهداشتی ساختمان و آهن شده است.

رکود در حوزه ساخت و ساز و کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی طی سال‌های گذشته باعث شده است تا بازار صنایع وابسته به صنعت ساختمان و همچنین بازار فروش محصولات ساختمانی نیز دچار رکود شود. به‌گونه‌ای که معاون وزیر صنایع نیز پیش از این در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین از رکود در ۵۰ صنعت مرتبط با بخش ساختمان خبر داده بود.

به گزارش سیمان خبر و به نقل از جام‌جم آنلاین، وضعیت فروش کالاهایی چون سیمان، گچ و مصالح بهداشتی ساختمان و آهن در بازار نیز نشان می‌دهد که به دلیل کاهش تقاضا، فروش این محصولات نیز همچنان در رکود است.

محمد آزاد، رئیس اتحادیه صنف آهن‌فروشان، درباره وضعیت بازار آهن در ۸ ماه نخست امسال گفت: «در هشت ماه نخست امسال معاملات مسکن تا حدی نسبت به سال گذشته رشد داشته است، اما در بخش ساخت و ساز رونقی دیده نمی‌شود و هنوز در این بخش ضعیف هستیم. بخش ساخت و ساز به معنی تجاری هنوز رونق نگرفته است و شاید فقط تعدادی از افراد برای بازسازی خانه خود اقدام به خرید می‌کنند.»

وی افزود: «محصول آهن و میلگرد در انبارها به اندازه نیاز مردم دپو شده است و این باعث شده کارخانه‌های ما به دنبال چاره‌اندیشی برای صادرات محصولات خود باشند و در تلاشند مازاد تولیدات خود را به کشورهای همجوار از جمله عراق صادر کنند و نگذارند که بیش از حد محصول دپو شود.»

آزاد با اشاره به اینکه ظرفیت تولید آهن در کشور پایین نیامده است، گفت: «اگر بخواهیم افزایش ظرفیت هم می‌توانیم ایجاد کنیم. خوشبختانه صادرات سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ خیلی رشد داشته و بیشتر کشورهای همجوار از جمله عراق، افغانستان و شیخ‌نشین‌ها نیازشان را از ایران تامین می‌کنند و بخشی از آن حتی به اروپا هم صادر می‌شود.»

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)