عدم افزایش ضریب نرخ گاز فولاد در بودجه 1402

عدم افزایش ضریب نرخ گاز فولاد در بودجه 1402

براساس گزارش‌ها مجلس مخالف افزایش ضریب قیمت گاز صنایع فولادی در بودجه سال 1402 است، بنابراین انتظار می‌رود مجلس مانع از افزایش ضریب قیمت گاز واحدهای احیای مستقیم تولیدکننده آهن اسفنجی نیز به بیش از 40 درصد شود...

آهن پرایس: پس از ارائه لایحه بودجه 1402 به مجلس، انتقادات و مخالفت‌های برخی کارشناسان را برانگیخت. از همین رو هفته گذشته جلسه‌ای با حضور هیئت رئیسه انجمن فولاد با نایب رئیس مجلس و رئیس کمیسیون صنایع و معادن برگزار شد که پیرامون عدم افزایش قیمت گاز صنایع فولادی در بودجه 1402 بود.

سید رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این زمینه اظهار کرد: براساس بررسی‌ها و استدلال‌هایی که بیان شد، مجلس درباره افزایش ضریب قیمت گاز صنایع فولادی در بودجه سال 1402 مخالفت خود را اعلام کرد، بنابراین انتظار می‌رود مجلس از افزایش ضریب قیمت گاز واحدهای احیای مستقیم تولیدکننده آهن اسفنجی به بیش از 40 درصد جلوگیری کند.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی واحدهای تولید فولاد یا کاهش تولید این واحدها به دلیل کمبود مواد اولیه، افزود: در سال جاری برخلاف قانون بودجه که نرخ گاز 10 درصدی برای صنایع در نظر گرفته شده بود، برای واحدهای ذوب فولاد حدود 30 درصد اعمال شده است، از همین رو بنا شد نائب رئیس مجلس و رئیس کمیسیون صنایع و معادن پیگیر اعمال ضریب 10 درصدی قیمت گاز در واحدهای ذوب و نورد باشند تا در بودجه 1402 دیگر قابل تغییر و تفسیر نباشد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان تولیدکنندگان فولاد ایران بیان کرد: حاصل مذاکرات وزارت نفت و وزارت نیرو کاهش محدودیت‌ دسترسی به مواد اولیه و انرژی برای فولادسازان بود که به جبران خسارات و آسیب‌های قطعی گاز در واحدهای تولیدی نیز پرداخته شد.

خلیفه سلطانی تصریح کرد: از همین رو پیشنهاداتی ارائه شد مبنی بر اینکه واحدهای متضرر در پرداخت اقساط بانکی، بیمه و مالیات بازه تنفسی داشته باشند و در صورت لزوم این پیشنهاد در قانون بودجه 1402 به کمیسیون تلفیق ارائه شود.

وی در ادامه به ارائه راه‌حل‌هایی جهت ایجاد انرژی پایدار برای صنایع فولادی اشاره کرد و افزود: از جمله مواردی که در این جلسه بررسی شد، رفع موانع و اصلاح قوانین جهت سرمایه‌گذاری‌های بزرگ معدنی و فولادی در صنعت گاز است و قرار شد قانونی در بودجه 1402 درباره این موضوع درج شود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: جهت قیمت فولاد صادراتی ایران

خلیفه سلطانی در پایان بیان کرد: از دیگر مسائلی که در این جلسه مطرح شد درخواست ورود مجلس برای رفع و رجوع پرونده‌های تعزیراتی واحدهای فولادی بود. به این صورت که با گذشت بیش از 2 سال برخی پرونده‌های واحدهای فولادی هنوز حل و فصل نشده که گویا دلیل آن عدم عرضه کافی در بورس کالا گزارش شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 2 از 5 - 4 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)