وزیر صمت مسئولانه آغاز کرد

وزیر صمت مسئولانه آغاز کرد
وزیر صمت مسئولانه آغاز کرد

آهن پرایس: سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: وقتی قیمت گذاری ها در بازار فولاد صورت دستوری باشد و بازار را رها کنیم بلاک تولید دچار مشکل خواهد شد و توازن در عرضه و تقاضا برهم خواهد خورد و همچنین بعضی شرکت‌ها سودهای هنگفتی...

آهن پرایس: سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: وقتی قیمت گذاری ها در بازار فولاد صورت دستوری باشد و بازار را رها کنیم بلاک تولید دچار مشکل خواهد شد و توازن در عرضه و تقاضا برهم خواهد خورد و همچنین بعضی شرکت‌ها سودهای هنگفتی به دست خواهند آورد فی الواقع ما نیازمندیم در زمینه قیمت‌گذاری ضوابط خاصی لحاظ گردد پس در نتیجه در جهت این مهم نیاز است قیمت ها در بورس کالا با شفاف‌سازی اعمال گردد تا در نتیجه قیمت‌های واقعی محصولات صنایع از جمله فولاد یکی از شاخصی ترین محصولات بازار است درج گردد.

شوربختانه هزینه های توزیع و عرضه و سوی دیگر دلالان این بازار دو عامل مهم در افزایش قیمت هاست.بنابراین ما نیازمندیم در ساختار نظام توزیع اصلاحاتی را اعمال نمایید البته ممکن است این اصلاحات بازه زمانی دو ساله ای را نیاز داشته باشد در مورد دلالان بازار فولاد می توانیم ضوابطی را اعمال کنیم اما هیچ ابزاری در جهت اعمال آن وجود ندارد در این مورد سامانه‌ای تحت عنوان جامع تجارت ابزار تنظیم قیمت‌ها را می‌تواند برآورده نمایند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید :  سازوکار صادرات فولاد کشور

چنانچه هدف ما این است که قدرت اقتصادی باشیم ما ملزمیم که به سه مقوله تجهیزات الکترونیکی ، صنعتی و وسایل حمل و نقل تمرکز ویژه داشته باشیم و صنایعی از جمله فولاد و پتروشیمی نقطه مهم اهداف اقتصادی کشور می تواند باشد. 

خوش خبری آنکه طرح‌هایی از جمله فعالیت های تولیدی و توزیع کالا و همچنین پیشگیری از قاچاق و احتکار در دستور کار قرار گرفته است یکی از این دستورات مصوب شده راه اندازی سامانه قواعد و مجوزها برای مقابله با امضاهای طلایی و سازو کارهای دستوری است.

پرواضح و مبرهن است که بازرسی‌های فعلی قیمت ها حرفه ای نمی باشد اما امیدواریم با اشراف بر جریان کالا و جریان های مالی با افزایش غیر منطقی قیمت ها برخورد نماییم.
گویا دولت متصدی خوبی نبوده و باید به سوی حکمرانی دولت حرکت نماییم، طبق برنامه به سمتی خواهیم رفت که طبق اصل ۴۴ قانون اساسی امکان مالکیت و مدیریت ایمدرو واگذار نماییم.

به طور کلی وزیر صنعت، معدن و تجارت با همت قوی گام های اولیه را آغاز کرده است و چشم اندازهای ارزشمند و طرح های نوین را در شروع کار ارائه داشته اند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)