الزام تشکیل کنسرسیوم صادراتی

الزام تشکیل کنسرسیوم صادراتی
الزام تشکیل کنسرسیوم صادراتی

آهن پرایس: وحید یعقوبی مدیر اجرایی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران اظهار داشت: ما نیاز داریم برای دست یافتن به جایگاه صادراتی در جهان به سوی تاسیس شرکت های مدیریت صادرات حرکت نماییم. ما برای ارز آوری و همچنین پیشرفت و اشتغال زایی داخل در عرصه صنعت...

آهن پرایس: وحید یعقوبی مدیر اجرایی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران اظهار داشت: ما نیاز داریم برای دست یافتن به جایگاه صادراتی در جهان به سوی تاسیس شرکت های مدیریت صادرات حرکت نماییم. ما برای ارز آوری و همچنین پیشرفت و اشتغال زایی داخل در عرصه صنعت نیاز داریم در بازارهای صادراتی و همچنین در بین 10 کشور برتر فولادی جهان قرار بگیریم، ما ملزمیم که به سوی شرکت های مدیریت صادرات حرکت نماییم چرا که این روزها این مسئله بسیار مرسوم شده است. 

بازاریابی جهانی بدین شکل است که چندین شرکت کوچک که در زمینه صادرات فعالند، به صورت مشترک یک شرکت مدیریت صادراتی تاسیس کرده و بدینوسیله بازارشان را گسترش می دهند و در عین حال هزینه های صادرات و بازاریابی را به حداقل می رسانند.

بزرگترین و توانمندترین شرکت های داخلی کشور ما جز شرکت های بزرگ جهانی قرار نمی گیرند بنابراین بلاشک در داخل کشور نیاز است که به سوی تاسیس شرکت های مدیریت صادرات با سهامداری چند شرکت حرکت نماییم. 

تک روی یک شرکت فولادی در بحث صادراتی کشور به نفع صادرات کشور نیست و چنانچه کنسرسیوم صادراتی در داخل کشور تشکیل گردد، بلاشک اتفاقات بهتر و نویدبخشی در جهت صادرات کشور رخ خواهد داد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : برنامه ریزی وزارت صمت در بورس کالا

یکی از دلایلی که نیاز است ما در مبحث صادراتی تمرکز ویژه ای اختصاص دهیم این است که از عرضه های بورس کالا آنچنان که باید استقبال نشده است چرا که فروشندگان دیگر قدرت چانه زنی در بورس کالا  را ندارند.

کیوان جعفری طهرانی، تحلیلگر ارشد بین المللی سنگ آهن و فولاد معتقد است: عرضه فولاد و محصولات چرخه زنجیره فولاد در بورس کالا در صورتی مورد استقبال خواهد بود که این عرضه ها در زمان و شرایط مناسب از نظر خریداران اتفاق بیوفتد.

خرید مذاکره ای به این دلیل که در نوع پرداخت تنوع می تواند داشته باشد برای کارخانه ها مورد پسندتر از تهیه مواد اولیه از طریق بورس کالا می باشد. خریداران در بورس کالا باید کل وجه کالا را در زمان متقضی پرداخت کنند و دقیقا همین امر بسیار تاثیرگذار است که استقبال چندانی از توزیع محصولات در بورس کالا وجود نداشته باشد. 

در جهت محقق شدن عرضه زنجیره فولاد در بورس نیاز است که اعتماد فی مابین خریدار و فروشنده نسبت به بورس شکل گیرد. یکی از مشکلاتی که در بورس وجود دارد این است که عرضه کننده از خریدار نداشتن محصولات خود در بورس کالا استقبال می نمایند چرا که راه صادراتی را هموارتر می بینند اما یکی از چالش های این راه همواره این است که ممکن است تا زمان رسیدن محصول به بندر قیمت ها افت کنند و در نهایت صادرات عملی نشود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)