ابلاغ طرح جهش مسکن

ابلاغ طرح جهش مسکن
ابلاغ طرح جهش مسکن

آهن پرایس: رئیس مجلس در طی نامه ای به ریاست حمهوری قانون جهش تولید مسکن را ابلاغ نمود. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به سید ابراهیم رئیسی قانون جهش تولید مسکن را ابلاغ نمود. دولت و مجلس روی برنامه ی ساخت یک میلیون واحد مسکونی در...

آهن پرایس: رئیس مجلس در طی نامه ای به ریاست جمهوری قانون جهش تولید مسکن را ابلاغ نمود. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به سید ابراهیم رئیسی قانون جهش تولید مسکن را ابلاغ نمود. 

دولت و مجلس روی برنامه ی ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال تفاهم دارند، رئیسی و اعضای کابینه اش روی تحقق وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال تاکید دارند به موازات آنها کمیسیون عمران مجلس نیز از سال گذشته این طرح را طرح جهش مسکن عنوان کرده اند و معتقدند این وعده عملی خواهد شد. 

شورای نگهبان هم با جهش تولید مسکن موافقت کرد. در روز گذشته نیز رئیس کمیسیون عمران در پی تاکید به وزیر راه شرط های پر اهمیت را نیز متذکر شد که به شرح مقابل است: وزارت راه و شهرسازی در واقع مجری و نماینده دولت است و بایستی برنامه های خود در جهت اجرای این قانون را هر چه سریعتر به کمیسیون عمران ارائه دهد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : ارائه وام های مختلف حوزه مسکن

بر اساس طرح جهش تولید مسکن و وعده ی تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی، باید دولت ابراهیم رئیسی روزانه 2 هزار و 740 واحد مسکونی را به متقاضیان تحویل دهد. 

در فروردین ماه سال جاری که هنوز قیمت فولاد و سیمان افزایش شدیدی پیدا نکرده بود ریاست سازمان نظام مهندسی کشور حداقل قیمت ساخت را شش میلیون تومان اعلام داشت. با یک محاسبه تقریبی می توان پیش بینی کرد که ساخت این چهار میلیون واحد مسکونی چه میزان نقدینگی نیاز دارد. 

چنانچه متراژ هر واحد مسکونی در این طرح 70 متر مربع باشد، با پیش فرض قیمت های فروردین ماه ساخت هر واحد حدود 420 میلیون تومان تمام می شود. به عبارت دیگر ما برای ساخت یک میلیون واحد در سال اول به بودجه ای در حدود 420 هزار میلیارد تومان نیاز داریم، البته با این اوصاف که این مبلغ صرفا جهت ساخت مسکن است و چه بسا هزینه های شهرک سازی و جاده سازی و ساخت بیمارستان و درمانگاه و مسجد و مدرسه نیز باید به صورت مجزا محاسبه گردد. 

با پیش فرض قیمت متری شش میلیون تومان، دولت برای ساخت چهار میلیون واحد به بودجه ای بالغ بر 1680 هزار میلیارد ریال نیاز دارد. که این میزان صرفا جهت ساخت واحد ساختمانی برآورد شده است و مبلغ آن با احتساب مشاعات بیشتر از مبلغ خواهد بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)