سنگ اندازی در وام ودیعه مسکن

سنگ اندازی در وام ودیعه مسکن
سنگ اندازی در وام ودیعه مسکن

آهن پرایس: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است در جهت کمک به مستاجران جامعه وام ودیعه مسکن پرداخت شود اما گویا خود این وام به یک مساله استرس زا تبدیل شده است. در حالیکه تقریبا دو ماه از ابلاغیه مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا در مورد پرداخت...

آهن پرایس: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است در جهت کمک به مستاجران جامعه وام ودیعه مسکن پرداخت شود اما گویا خود این وام به یک مساله استرس زا تبدیل شده است. 

در حالیکه تقریبا دو ماه از ابلاغیه مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا در مورد پرداخت وام ودیعه مسکن می گذرد هنوز بسیاری از متقاضیان موفق به دریافت این تسهیلات نشده اند. در حالیکه مقرر شده بود فرآیند ثبت نام توسط وزارت راه و شهرسازی از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن انجام گردد اما یک بازه ی زمانی یک ماهه این سامانه دچار اختلال شد و ثبت نام ها با مشکلات مواجه شد که پس از آن محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام داشت افرادی که اطلاعاتشان به دلیل اختلالات ثبت نشده و یا حذف شده است مجددا نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. 

با تمامی این اوصاف در فرایند ثبت نام و پرداخت این وام مشکلاتی پیش آمده است که با همکاری وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی و بانک های عامل برطرف خواهد شد. تا کنون بالغ بر 750 هزار مستاجر برای دریافت این وام ثبت نام کرده اند که وزارت راه و شهرسازی شرایط 81 هزار نفر از آنها را احراز کرده است و برای دریافت وام ودیعه مسکن به بانک نیز معرفی شده اند. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : بررسی جزئیات وام ودیعه مسکن

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در نخستین پیامی که از خود در صفحه شخصیش در فضای مجازی اعلام داشت که ساماندهی وضعیت بازار اجاره مسکن را اولین اقدام خود عنوان کرد اما متاسفانه تا این لحظه هیچگونه گشایشی در این زمینه حاصل نشده است. 

برای اعطای تسهیلات ودیعه مسکن 12 بانک عامل معرفی شده است که این بانک ها شامل یک بانک دولتی، دو بانک نیمه دولتی و 7 بانک خصوصی و دو موسسه مالی اعتباری می باشد که متقاضیانی که شامل دریافت این تسهیلات می باشند می توانند بر اساس محل زندگی خود نزدیکترین شعبه عامل را انتخاب نمایند. 

اما متاسفانه پس مراجعه به بانک روی خوشی از سوی متصدیان دیده نمی شود و بهانه های مختلفی از جمله بهانه های زیر را برخی مخاطبان اعلام داشته اند: 
برخی شعب بانک های عامل می گویند بودجه و اعتبار لازم به ما داده نشده است، برخی دیگر از شعب گفته اند که بودجه ای که داریم  مربوط به پرداخت وام مسکن سال گذشته است و در جهت تمدید پرداخت آن هیئت مدیره بانک در حال حاضر مصوبه جدیدی ابلاغ نکرده است. همچنین برخی از بانک ها نیز اجاره نامه فی مابین پدر و مادر با فرزند یا برادر و خواهرها با یکدیگر را نمی پذیرند و هیچ دلیل منطقی ندارند چرا که مستاجری که فقدان واحد مسکونیش به تایید وزارت راه و شهرسازی رسیده است یعنی هیچ واحد مسکونی از خود ندارد و حائز شرایط دریافت وام است. 

بر اساس همین اخبار که به گوش رسیده است وزارت راه و شهرسازی لازم است با بانک مرکزی رایزنی نماید که هرچه سریعتر یک ابلاغیه به بانک ها صادر گردد و این روند بوروکراسی های جاری فی مابین ادارات و بانک ها بیش از این طولانی نگردد چرا که هدف کمک به مستاجران بوده نه آنکه وقت آنها در مسیر بانک و وزارت راه و شهرسازی سپری شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)