پیامد رکود مسکن چین در بازار فولاد

پیامد رکود مسکن چین در بازار فولاد

قیمت مسکن در چین به طور پیوسته در حال کاهش است، تقاضا ضعیف است و بسیاری از توسعه‌دهندگان املاک با مشکلات مالی مواجه هستند. این موضوع منجر به کاهش تقاضا برای فولاد ساختمانی و افت قیمت میلگرد در بازار داخلی چین شده است...

بازار مسکن چین در حال حاضر در بدترین وضعیت خود در سال‌های اخیر قرار دارد. قیمت‌ها به طور پیوسته در حال کاهش است، تقاضا ضعیف است و بسیاری از توسعه‌دهندگان با مشکلات مالی مواجه هستند. این موضوع پیامدهای منفی قابل توجهی برای بازار فولاد این کشور به همراه دارد.

افت شدید قیمت مسکن

قیمت مسکن جدید در چین در ماه مارس 2.2 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است و این نهمین ماه متوالی است که شاهد کاهش قیمت مسکن در این کشور هستیم به طوری که برخی از مناطق شاهد افت قیمت بیش از 10 درصد بوده‌اند.

کاهش تقاضا برای فولاد

با رکود بازار مسکن، تقاضا برای فولاد ساختمانی نیز به شدت کاهش یافته است. قیمت میلگرد روز در بازار داخلی چین به پایین‌ترین سطح خود در دو هفته گذشته رسیده است؛ همچنین شاخص مدیران خرید بخش تولید نیز در ماه آوریل کاهش یافته است.

چالش‌های پیش روی سرمایه‌گذاران

بسیاری از توسعه‌دهندگان املاک چینی با بدهی‌های سنگینی روبه‌رو هستند. دولت چین اقداماتی را برای حمایت از بازار مسکن انجام داده، اما این اقدامات تاکنون مؤثر نبوده است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که سرمایه‌گذاری در بخش املاک چین در سال جاری 12 درصد کاهش خواهد یافت که از تبعات آن می‌توان به تأثیر منفی 0.3 درصدی این رکود بر تولید ناخالص ملی مسکن چین در طی سال جاری اشاره کرد.

انتظار می‌رود که رکود در بازار مسکن چین تاثیری منفی بر تقاضای فولاد در این کشور داشته باشد که این امر می‌تواند به کاهش بیشتر قیمت فولاد و افزایش مشکلات برای تولیدکنندگان فولاد منجر شود.

از همین رو مشخص نیست که چه زمانی بازار مسکن چین بهبود خواهد یافت؛ اما برخی از تحلیلگران معتقدند که بهبود این بازار ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد؛ تا آن زمان، رکود در این بخش می‌تواند پیامدهای منفی قابل توجهی برای اقتصاد چین به طور کلی داشته باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)