بررسی جزییات طرح ملی مسکن

بررسی جزییات طرح ملی مسکن
بررسی جزییات طرح ملی مسکن

آهن پرایس: بر اساس شواهد و اخبار طرح ملی مسکن که دولت و مجلس در صدد تحقق آن بر آمده اند بدین شرح است که می خواهند هر متر مسکن به مبلغ متری 2 میلیون و 750 هزار تومان عرضه شود. هدف از این طرح این است که دهک کم درآمد جامعه خانه دار شوند...

آهن پرایس: بر اساس شواهد و اخبار طرح ملی مسکن که دولت و مجدد در صدد تحقق آن بر آمده اند بدین شرح است که می خواهند هر متر مسکن به مبلغ متری 2 میلیون و 750 هزار تومان عرضه شود. هدف از این طرح این است که دهک کم درآمد جامعه خانه دار شوند و تمامی اهداف این طرح جهت یاری رساندن و تحقق رویای مسکن مردم است. 

وعده ی اصلی سید ابراهیم رئیسی ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دوره ی چهار ساله ی ریاست جمهوری خود است ایشان وعده داده سالانه یک میلیون واحد مسکن بسازد. 

البته شایان ذکر است این طرح قبلا هم در مجلس مطرح شده بود و حالا که دولت نیز از آن استقبال کرده است،  مجلس این طرح را تصویب نهایی کرده است.نایب رییس کمیسیون عمران مجلس راهبری طرح مسکن را به رئیس جمهور سپرد. اسماعیل حسین زهی، نماینده مجلس اظهار داشت: در طرح مسکن قیمت تمام شده ی هر متر واحد مسکونی 2 میلیون و 750 هزار تومان است بدین معنی است که این مبلغ یک دهم متوسط قیمت کنونی مسکن در تهران می باشد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : اثر طرح ملی مسکن بر تورم

مقرر شده است که سالانه یک میلیون مسکن ارزان قیمت ساخته شود و رویای خانه دار شدن دهک کم درآمد جامعه محقق شود، اما اینکه چند دهک می توانند از این طرح بهرمند گردد نامشخص است. 

قابل توجه است که در مسکن مهر عرصه به متقاضی و اعیان به دولت متعلق بود اما آنچه که پیداست در طرح ملی مسکن هم عرصه و هم اعیان به متقاضی واگذار خواهد شد. بدین معنیست که متقاضیان باید هزینه واحدها را بپردازند اما اعیان رایگان به آنها واگذار خواهد شد. 

اما سوال این است که این واحدهای مسکونی قرار است کجا بنا شوند و زمین آن به چه صورت تامین خواهد شد؟ نایب رییس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: زمین این طرح از طریق مازاد زمین های دستگاه های اجرایی تامین خواهد شد. بدین معنی است که دستگاه های اجرایی و ذیربط باید زمین های مازاد خود را به وزارت شهرسازی منتقل نمایند و وزارتخانه از این زمین ها در زمینه ی ساخت طرح ملی مسکن استفاده نماید اما مشخص نیست این زمین ها در داخل شهر یا خارج شهر است، چرا که در صورتیکه خارج از شهر باشد هزینه های شهرک سازی و احداث بیمارستان و مدرسه و مسجد و جاده سازی خیلی سنگین خواهد شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 2 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)