ارائه وام های مختلف حوزه مسکن

ارائه وام های مختلف حوزه مسکن
ارائه وام های مختلف حوزه مسکن

آهن پرایس: اخبار منتشر شده از حوزه مسکن حاکی از ارائه وام های مختلفی از سوی دولت می باشد که بانک ها نیز اطلاعیه هایی از این وام ها منتشر می کنند. بانک ها براساس قانون بودجه 1400 مکلف هستند تا در تمامی شهرها به خانوارهایی که صاحب فرزند سوم به بعد شده و یا می شوند...

آهن پرایس: اخبار منتشر شده از حوزه مسکن حاکی از ارائه وام های مختلفی از سوی دولت می باشد که بانک ها نیز اطلاعیه هایی از این وام ها منتشر می کنند. بانک ها براساس قانون بودجه 1400 مکلف هستند تا در تمامی شهرها به خانوارهایی که صاحب فرزند سوم به بعد شده و یا می شوند و همچنین فاقد مسکن هستند، وام ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن که می تواند بنابه درخواست خانوار باشد، پرداخت کنند.

وام مذکور یعنی وام فرزند سوم که به نوعی وام تشویق به فرزندآوری نیز می باشد، دارای شرایطی است که این شرایط عبارتند از: مبلغ وام در تمامی شهرها 150 میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد به صورت قرض الحسنه می باشد؛ بازپرداخت این وام به مدت 20 سال و مبلغ هر قسط 908 هزارتومان است.

طرح دیگری که در حوزه مسکن مطرح شده است، افزایش سقف وام خرید مسکن می باشد؛ به این صورت که طی مکاتبات صورت گرفته از سوی بانک مرکزی با بانک مسکن، افزایش سقف های تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به این بانک ابلاغ شده است.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : وضعیت بازار اجاره مسکن

در این ابلاغیه متقاضیان دریافت وام زوجین در شهر تهران، 480 میلیون تومان وام دریافت می کنند که شامل وام 400 میلیون تومانی زوجین به علاوه وام 80 میلیون تومانی جعاله می باشد. 

در میان طرح های مطرح شده، بانک ملی نیز از طرحی تحت عنوان طرح تسهیلاتی صدف در جهت اعطای وام به مشتریان خود خبر داده است؛ این طرح به گونه است که متقاضیان می توانند از بانک ملی تا سقف 300 میلیون تومان وامی با نرخ سود یک تا 18 درصد دریافت کنند. به عبارت دیگر به نظر می رسد که در این طرح مردم می توانند وامی با سود پایین دریافت کنند.

لازم به ذکر است که مبلغ دریافتی این وام بین 50 تا 300 میلیون تومان بوده و همچنین نرخ سود تسهیلات در طرح مذکور از یک تا 18 درصد می باشد؛ مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی نیز از 12 تا 60 ماه می باشد.

نکته قابل توجه در طرح بیان شده آن است که افراد با استفاده از سپرده گذاری، می توانند پس از طی مدت زمان 9 تا 12 ماه، 70 درصد از میانگین سپرده خود را وام دریافت کنند که این وام با نرخ سود یک درصد محاسبه می شود، لازم به ذکر است که متقاضیان می بایست این وام را 12 ماهه به بانک بازگردانند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 1 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)