آرامش بازار آهن در روز طوفانی ارز

آرامش بازار آهن در روز طوفانی ارز
آرامش بازار آهن در روز طوفانی ارز

آهن پرایس: بازار ارز روز گذشته از ابتدای روز روی ریل صعودی قرار گرفت، با این وجود بازار فولاد کشور در تمامی بخش ها کاملا آرام بود و البته لازم به ذکر است که دیروز نیز همانند روزهای قبلی به تعداد نوردکاران و بنگاه دارانی که فروش محصولات خود را...

آهن پرایس: بازار ارز روز گذشته از ابتدای روز روی ریل صعودی قرار گرفت، با این وجود بازار فولاد کشور در تمامی بخش ها کاملا آرام بود و البته لازم به ذکر است که دیروز نیز همانند روزهای قبلی به تعداد نوردکاران و بنگاه دارانی که فروش محصولات خود را در سال 99 به طور کامل متوقف کرده اند، افزوده شد. کارشناسان بازار ارز بر این باورند که دلیل افزایش قیمت ارز در روز گذشته را می توان مرتبط با بالا رفتن تقاضای طبیعی در جهت خرید دلار در ایام نزدیک به سال نو دانست. البته عده ای هم معتقدند این احتمال وجود دارد که برخی خبرهای سیاسی ضدبرجامی در بازار ارز به گوش برسد و همین مسئله نیز موجب ناآرام شدن بازار ارز در روز گذشته شده است.

با وجود شرایط ناآرام بازار ارز، بازار آهن در روز گذشته روز بسیار آرامی را پشت سر گذاشت و همانند روزهای قبلی به تعداد نوردکاران و بنکدارانی که فروش خود را در سال 99 متوقف کرده و به سال آینده موکول کرده اند، افزوده شد. از این رو در مجموع در تمام بخش های محصولات فولادی با ثبات نسبی قیمت ها مواجه شده و حتی شاهد ارائه برخی تخفیفات جزئی در جهت به نتیجه رسیدن معاملات پایان سال بودیم. به علت افزایشی بودن روند روز گذشته نرخ دلار عده ای از نوردکاران و پروفیل سازان در تلاش بودند تا قیمت های خود را در این حوزه افزایش دهند که این تلاش آنها با توجه به شرایط رکودی حاکم بر این روزهای بازار به سرانجام نرسید.

البته آرامش روز گذشته بازار ورق وپروفیل بعد از چندین روز افزایشی بودن به اعتقاد برخی از کارشناسان بازار آهن به مانند آتش زیر خاکستر می باشد و کارشناسان بر این باورند در آغاز سال 1400 به علت مقاومت برخی از فعالان بازار ورق در برابر آزادسازی واردات این محصول در سال آتی، با رشد شدید نرخ ورق و پروفیل مواجه خواهیم شد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بازار ورق متاثر از بورس کالا

با تمام این تفاسیر، طبق قیمت های اعلام شده از سوی نوردکارانی که هنوز فروش خود را در این روزهای پایانی سال متوقف نکرده اند، اکثریت تولیدکنندگان در حوزه میلگرد نرخ محصولات تولیدی خود را در مدار ثبات حفظ کرده اند و در این بین تعداد محدودی از شرکت ها قیمت های اعلامی خود را چیزی حدود 50 الی 150 تومان افزایش داده اند؛ از این رو محدوده قیمتی میلگرد آجدار 14 در محدوده 12 هزار و 400 تومان تا 13 هزار و 400 تومان قرار گرفته است.

در حوزه نبشی و ناودانی و همچنین سپری و تیرآهن نیز تولیدکنندگان قیمت محصولات خود را ثابت نگه داشتند و تغییری در قیمت های اعلامی از سوی بیشتر بنگاه داران فروشنده این محصولات مشاهده نشد. در حوزه تیرآهن نیز شواهد حاکی از ثبات نسبی قیمت تقریبا تمامی سایزهای تیرآهن ذوب آهن اصفهان بود و در این میان تنها نرخ هر شاخه از تیرآهن 14 این شرکت نسبت به روز قبلی، 10 هزار تومان در بازار آزاد افزایش پیداکرد.

در رابطه با نرخ پروفیل، اکثریت تولیدکنندگان این حوزه یا اقدام به اعلام قیمت نکردند و یا نرخ محصولات خود را روی مدار ثبات نگه داشتند. در این میان فقط برخی از شرکت ها شامل گروه صنعتی یاران و همچنین پروفیل تهران شرق نرخ انواع پروفیل با ضخامت 2 خود را حدود 100 تومان افزایش دادند؛ با این اوصاف محدوده قیمتی پروفیل ضخامت 2 با درنظر داشتن ورق استفاده شده و همچنین شرکت تولیدکننده در محدوده 21 هزار تا 22 هزار و500 تومان قرار گرفت. در پایان می توان نتیجه گرفت که باوجود آتش بازی روز گذشته بازار ارز، بازار آهن به علت شرایط حاکم در پایان سال روی آرامش به خود دید و در مدار ثبات قرار گرفت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)