بررسی بازارآهن در فصل بهار1403

بررسی بازارآهن در فصل بهار1403

بازارآهن درفروردین1403:

فروردین با رشد قیمت آهن آغاز شد. افزایش نرخ ارز و تنش‌های سیاسی، التهابات بازار را دامن زد و قیمت‌ها را به طور قابل توجهی بالا برد. میلگرد در ابتدای ماه به 26 تا 27 هزار تومان رسید و رکوردهای جدیدی را تجربه کرد.
ثبات نسبی در اواخر فروردین: فروکش کردن التهابات سیاسی و ثبات نسبی در بازار ارز، به تدریج قیمت‌ها را کاهشی کرد. بازگشت برخی کارخانه‌ها به مدار تولید و رفع محدودیت‌های زمستانی نیز عرضه را افزایش داد و به تعدیل قیمت‌ها کمک کرد.

بازارآهن دراردیبهشت1403:

نوسانات قیمت آهن در اردیبهشت همسو با نرخ دلار بود و روندی کاهشی به خود گرفت. رکود عمیقی در بازار حاکم شد و قیمت میلگرد تا 25 هزار تومان پایین آمد.
تأثیر موقت حادثه: خبر سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور، شوکی به بازار داد و روند معکوس افزایشی را برای مدتی کوتاه رقم زد. اما این اثر پایدار نبود و بازار به روال عادی بازگشت.

بازارآهن درخرداد1403:

با وجود رکود ساخت و ساز و دشوار شدن صادرات، قیمت آهن در خرداد به طور 5 تا 7 درصد افزایش یافت. نوسانات نرخ دلار، فصل تقاضا و نگرانی از محدودیت برق صنایع فولادی از جمله دلایل این رشد بودند.
انتظار در تیر: بازار تیرماه محتاطانه عمل می‌کند. رکود و سکون تا زمان مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری و سیاست‌های دولت جدید پیش‌بینی می‌شود.

تا گزارش بعدی منتظرما باشید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)