آینده مبهم بازار فولاد

آینده مبهم بازار فولاد
آینده مبهم بازار فولاد

تقاضای جهانی برای شمش فولاد مهم‌ ترین پارامتر تعیین‌کننده آینده بازار فولاد به‌ شمار می‌ رود، به گونه‌ ای که اگر سطح تقاضا برای این محصول به میزان پیش از شیوع ویروس کرونا بازنگردد تجربه رکود تورمی در بازار فولاد دور از انتظار نخواهد بود؛ در حالی که اگر قیمت فولاد کاهش پیدا نکند، بازار فولاد...

تقاضای جهانی برای شمش فولاد مهم‌ ترین پارامتر تعیین‌کننده آینده بازار فولاد به‌ شمار می‌ رود، به گونه‌ ای که اگر سطح تقاضا برای این محصول به میزان پیش از شیوع ویروس کرونا بازنگردد تجربه رکود تورمی در بازار فولاد دور از انتظار نخواهد بود؛ در حالی که اگر قیمت فولاد کاهش پیدا نکند، بازار فولاد با عدم تقاضا نیز روبه‌رو می‌شود و همین امر شرایط پیچیده‌ای را برای فعالان این حوزه رقم می‌زند. هم چنین در بحث قیمت فولاد نباید از تاثیر پذیری این بازار از قیمت مواد اولیه غافل شد. قراضه و سنگ‌ آهن به‌ عنوان مواد اولیه اصلی فولاد سازی پارامترهای تاثیر گذار در این بازار هستند. 

بر اساس گزارشات دریافت شده توسط تحلیل گران آهن پرایس، در هفته ‌های ابتدایی شیوع این ویروس با کاهش تولید جهانی فولاد به‌ خصوص در چین و افت تقاضا برای سنگ‌ آهن، قیمت این محصول به رقمی کمتر از ۸۰ دلار به ازای هر تن نیز رسید اما این روند کاهشی قیمت چندان ادامه ‌دار نشد زیرا با شیوع این ویروس در دنیا و درگیری سایر کشورها میزان تولید سنگ‌ آهن نیز افت پیدا کرد.

در حال حاضر برزیل به‌ عنوان دومین تولید کننده بزرگ سنگ‌ آهن دنیا به شدت درگیر این بیماری بوده و همین موضوع باعث شده برخی از معادن سنگ‌آهن این کشور فعالیت خود را به حالت تعویق درآورند و به این ترتیب از میزان عرضه جهانی این محصول کاسته شود. همین کاهش عرضه نیز از کاهش جهانی قیمت سنگ ‌آهن جلوگیری کرده است. به‌ گونه‌ ای که در روزهای گذشته قیمت سنگ‌ آهن از ۱۰۰ دلار به ازای هر تن بالاتر رفت. قرنطینه عمومی یا همان فاصله‌گذاری اجتماعی در بسیاری از کشورها و هم چنین تعطیلی صنعت خودرو باعث شده میزان تولید قراضه در دنیا نیز کاهش پیدا کند و به این ترتیب بازارها شاهد افزایش قیمت قراضه نیز باشند که همین موضوع نیز عامل تاثیرگذار بعدی در ممانعت از کاهش قیمت فولاد بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی