افت نسبی هیجانات قیمت آهن

افت نسبی هیجانات قیمت آهن
افت نسبی هیجانات قیمت آهن

آهن پرایس: در روز چهارشنبه  نرخ ارز 150 تومان کاهش داشت و ابتدا روی 24 هزار و630 تومان و در پایان روز نیز روی 24 هزار و 580 تومان قرار گرفت. از سوی دیگر قیمت ها در بازار آهن در آرامش نسبی به سر می برد. به نظر می رسد شیب تند افزایش قیمت ها و نابسامانی ها را از سر...

آهن پرایس: در روز چهارشنبه  نرخ ارز 150 تومان کاهش داشت و ابتدا روی 24 هزار و630 تومان و در پایان روز نیز روی 24 هزار و 580 تومان قرار گرفت. از سوی دیگر قیمت ها در بازار آهن در آرامش نسبی به سر می برد. به نظر می رسد شیب تند افزایش قیمت ها و نابسامانی ها را از سر گذرانده باشیم. هرچند در برخی مبادی فروش از جمله میلگرد افزایش های جزئی رویت می شود اما از سوی دیگر روندهای کاهشی در بازار نبشی و ناودانی چشمگیر است.

فی الواقع نرخ دلار شاید از آن جهت کاهشی شده است که برخی از تحریم ها لغو گشت و همچنین منابع بلوکه شده در کره جنوبی و ژاپن آزاد شد. البته این طور که پیدا است؛ لغو  این تحریم ها در جریان تبادل زندانیان بین ایران و امریکا صورت پذیرفت.

حجم این منابع اقتصادی بلوکه شده بالغ بر 10 میلیارد دلار تخمین زده شده است؛ جالب آنکه تقریبا معادل با کسری بودجه سال جاری است. شاید با اطمینان بگوییم این خبر بسیار خوبی برای اقتصاد ماست اما اقتصاد ما به پیش خور کردن خبرهای خوب و بد عادت دارد، لذا اثرات این خبر نیز نمی تواند دائمی باشد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: ثبات موقت قیمت ها در بازار آهن

بر اساس پیش بینی کارشناسان اقتصادی بازار فعلی کشش قیمت های بالا را ندارد. بنابراین مبادی فروش بعد از کاهش هیجانات زودگذر ناچار می شوند در اولین گام تخفیف های جذاب بدهند. البته در این میان تجربه ثابت کرده است که بازار فولاد با کاهش قیمت بیگانه است و از هر سیگنال تاثیرگذار بر روند بازار، در جهت افزایش قیمت ها استفاده می کند. 

یکی از همین شیوه های استفاده از اتفاقات فولادی ها؛ کاهش عرضه در بورس کالا بود که منجر به رشد 5 درصدی نرخ میلگرد شد. جالب آنکه همین محصول در هفته پیشین در بورس کالا خریداری نداشت. 

 با این تفاسیر روز گذشته و در جریان نوسانات بازار آهن، شاهد افزایش قیمت میلگرد از سوی اکثر مبادی فروش این محصول  بودیم.البته در میان افزایش قیمت ها 4 شرکت نیز ثبات قیمتی را در پیش گرفتند. قیمت نبشی و قیمت ناودانی ازسوی 3 شرکت با کاهش حدود 100 الی 300 تومان همراه بود؛ بقیه شرکت ها نیز ثبات قیمتی را بر قیمت محصولات خود لحاظ کردند.

در بازار تیرآهن نیز بخش کیلو فروشی ثبات قیمتی را لحاظ کرد. اما در بخش شاخه فروشی بی ثباتی و بلاتکلیفی  در قیمت تیرآهن به چشم می خورد، به این صورت که در این حوزه شاهد افزایش 50 هزارتومانی و در مقابل کاهش 10 هزارتومانی بودیم. قیمت پروفیل نیز از سوی اغلب فروشندگان این محصول بدون تغییر اعلام شد و در این میان برخی نیز افزایش 200 الی 400 تومانی را اعمال کردند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)