افزایش قیمت آهن در کمین است؟

افزایش قیمت آهن در کمین است؟

بازار آهن در هفته گذشته شاهد روندی نسبتاً آرام بود و قیمت آهن آلات با کاهش جزئی همراه بود. این در حالی است که برخی از عوامل مانند احتمال صدور قطعنامه حکام و افزایش کرایه حمل می توانند در هفته جاری به افزایش قیمت آهن در بازار داخلی منجر شوند...

آهن پرایس: هفته گذشته همسو با روند اصلاحی قیمت دلار، نرخ آهن آلات نیز کاهش جزئی داشت و نوسانات چندانی در این بازار مشاهده نشد، اما بازار آهن در هفته جاری ممکن است با ابهام و نوسان همراه شود، در حالی که برخی از عوامل مانند احتمال صدور قطعنامه حکام و افزایش کرایه حمل  به افزایش قیمت آهن آنلاین منجر خواد شد، تقاضای ضعیف بازار می‌تواند مانع از این افزایش قیمت‌ها شود.

عوامل مؤثر بر افزایش قیمت آهن

  • احتمال صدور قطعنامه حکام: صدور قطع نامه توسط حکام می‌تواند به تشدید تحریم‌ها علیه ایران و افزایش قیمت مواد اولیه و حمل و نقل منجر شود. این امر می‌تواند به طور مستقیم بر قیمت آهن تاثیر بگذارد.
  • افزایش 30 درصدی کرایه حمل: افزایش کرایه حمل هزینه‌های حمل و نقل آهن را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. این امر می‌تواند به افزایش قیمت تمام شده آهن و در نتیجه افزایش قیمت آن در بازار منجر شود.
  • احتمال تثبیت دلار بالای کانال 60: نرخ ارز یکی از عوامل مهم موثر بر قیمت آهن آنلاین است. اگر دلار در بالای کانال 60 تومان تثبیت شود، می‌تواند به افزایش قیمت آهن در بازار داخلی منجر شود.

با وجود پارامترهایی که  احتمالا به تغییر روند نوسانات نرخ آهن آلات منجر می‌شود، عوامل دیگری وجود دارد که ممکن است از شدت این التهابات افزایشی بکاهد اما مانع افزایش قیمت‌ها نخواهد شد. درواقع ضعف تقاضای آهن و فراوانی عرضه می‌تواند به رقابت بین فروشندگان و کاهش قیمت‌ها منجر شود.

با توجه به عوامل ذکر شده، پیش‌بینی روند نوسانات بازار آهن داخلی در هفته جاری چندان دشوار نخواهد بود. به نظر می‌رسد تحت تأثیر پارامترهایی که بیان شد قیمت‌ها تا حدودی افزایشی شود اما با توجه به تعطیلات رسمی پیش‌رو ممکن است معاملات چندانی صورت نگیرد و بازار آهن در حالت نیمه تعطیل باشد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: فرصت طلایی خرید آهن در سکوت بازار

با توجه به شرایط موجود و احتمال افزایش قیمت آهن آلات در هفته‌های آتی، توصیه ما همسو شدن با روند بازار و خرید آهن مورد نیاز در حالت ثبات و کاهش بازار است، چراکه علاوه‌بر فاکتورهای گفته شده، احتمال بروز نوسانات صعودی بازارها پس از انتخابات و محدودیت مصرف و برق و تبعات آن در بازارآهن را در پیش خواهیم داشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 3 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)