انفجار ارزی در بازار آهن

انفجار ارزی در بازار آهن
انفجار ارزی در بازار آهن

آهن پرایس: بازار ارز همچنان سردرگم است و این سردرگمی تا روشن نشدن تکلیف برجام باقی خواهد ماند همچنین دیگر بازار های مرتبط با بازار ارز مانند بازار آهن و فولاد نیز دچار سردرگمی هستند. به این صورت بازار آهن همچنان در رکود به سر می برد و حتی با تمام شدن فصل سرما نیز...

آهن پرایس: بازار ارز همچنان سردرگم است و این سردرگمی تا روشن نشدن تکلیف برجام باقی خواهد ماند همچنین دیگر بازار های مرتبط با بازار ارز مانند بازار آهن و فولاد نیز دچار سردرگمی هستند. به این صورت بازار آهن همچنان در رکود به سر می برد و حتی با تمام شدن فصل سرما نیز همچنان این وضعیت ادامه دارد و خریداران نیز کماکان حاضر به خرید عمده مقاطع طویل فولادی نخواهند بود.البته از روزهای آغازین هفته جاری با روند صعودی نرخ دلار و افت انتظارات برای کاهش قیمت فولاد از سوی فعالان این بازار، شاهد افزایش ملایم قیمت مقاطع طویل در بازار آزاد بودیم. اما با کاهش نرخ دلار در روز گذشته کمی از تلاطم بازار بخصوص در حوزه میلگرد کاسته شد و همچنین روند صعودی یا نزولی این بازار به نوسانات نرخ دلار در روزهای آتی بستگی دارد.

با وجود رکود در بازار آزاد اما روز گذشته شاهد معاملات در بورس کالا بودیم که ورق گرم مبارکه با رقابت بیش از ۲۵ درصدی با قیمت پایانی ۱۸ هزار و ۸۶۰ تومان (با احتساب مالیات) و رشد بیش از ۷ درصدی نسبت به قیمت نهایی این محصول در عرضه‌های دو هفته گذشته به فروش رفت.نکته حائز اهمیت اینجاست که تاریخ تحویل این محصول پایان فروردین ماه است. اما اگر در دوماه ونیم باقی مانده نرخ دلار افت شدیدی یابد و به گفته رئیس کل بانک مرکزی دلار زیر 20 هزار تومان برسد. طبیعتا قیمت ورق در بازار آزاد هم در همین حدود قیمت و حتی کمی پایین تر خواهد بود. حال اگر شرایط سیاسی به سود رشد نرخ دلار پیش برود، حتما با معاملات ورق گرم در روز گذشته، باید بار دیگر منتظر آشفتگی در بازار این محصول و مخصوصا در حوزه لوله و پروفیل باشیم.  

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : امید نافرجام بازار آهن به برجام

به هرحال در روزگذشته قیمت های اعلامی درب کارخانه نوردکاران فولادی؛ بیشتر انواع میلگرد آجدار با ثبات نسبی در بازار آزاد همراه بود و تعدادی از تولیدکنندگان میلگرد نیز نرخ محصولات خود را بین ۵۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش دادند و اما برخی شرکت‌ها مانند نورد آریان فولاد نیز نرخ میلگردهای خود را ۱۰۰ تومان کاهش دادند.محدوده قیمتی میلگرد 14 آجدار در روز گذشته بین 12 هزار و 450 تا 13 هزار و 100 تومان قرار گرفت. همچنین برخی تولیدکنندگان محصولات حوزه نبشی و ناودانی از جمله فولاد ناب تبریز و نورد آریان فولاد ، نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشتند و برخی شرکت‌ها مانند فولاد الماس یزد و فولاد شکفته مشهد نیز قیمت محصولاتشان را ۱۰۰ تومان افزایش دادند.

در روز گذشته همچنین بیشتر تولیدکنندگان تیرآهن قیمت محصولاتشان را ثابت نگه داشتند و برخی شرکت‌های این حوزه از جمله ماهکار فلز اشتهارد و پروفیل صنعت ماهان به افزایش ملایم نرخ‌هایشان پرداختند. اما بنگاه‌های تهران نیز با رشد ۲۰ تا ۴۰ هزار تومانی قیمت هر شاخه از سایزهای پرمصرف تیرآهن ذوبی همراه بودند.بیشتر تولیدکنندگان محصولات حوزه لوله و پروفیل نرخ کالاهای خود را ثابت نگه داشتند و البته بعضا در نرخ‌های اعلامی شرکت‌های این حوزه نیز در سایزهای مختلف از کاهش ۲۰۰ تا افزایش ۲۰۰ تومانی هم مشاهده می‌شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)