ایجاد رینگ صادراتی فولاد در بورس

ایجاد رینگ صادراتی فولاد در بورس
ایجاد رینگ صادراتی فولاد در بورس

آهن پرایس: مصطفی عبداللهی، عضو هیاًت ‌مدیره انجمن نورد کاران فولادی ایران در رابطه با ایجاد رینگ صادراتی در بورس کالا بیان کرد: انجمن نوردکاران از رینگ صادراتی مقاطع اطلاعات دقیق در اختیار ندارد و با جدیت با واسطه ها برای صادرات مقاطع مخالف است. عبداللهی در ادامه ذکر کرد ...

آهن پرایس: مصطفی عبداللهی، عضو هیاًت ‌مدیره انجمن نورد کاران فولادی ایران در رابطه با ایجاد رینگ صادراتی در بورس کالا بیان کرد: انجمن نوردکاران از رینگ صادراتی مقاطع اطلاعات دقیق در اختیار ندارد و با جدیت با واسطه ها برای صادرات مقاطع مخالف است. 

عبداللهی در ادامه ذکر کرد: هنوز اطلاعات کامل و شفافی از رینگ صادراتی بدست ما نرسیده و در حال حاضر اطلاعات ما در رابطه با این رینگ محدود است و هدف تشکیل، زمان شروع به کار، عملکرد و ساز و کار آن مشخص نیست و ما در جریان تشکیل آن قرار نگرفته ایم.

عضو هیاًت ‌مدیره انجمن نورد کاران فولادی ایران در رابطه با مزیت ایجاد رینگ صادراتی در بورس کالا، گفت: با ایجاد این رینگ اگر نوردکاران تمام امور صادرات را خودشان انجام دهند خود به خود واسطه ها و دلالان حذف می شوند و از دخالت واسطه ها برای خرید و فروش محصولات فولادی جلوگیری می شود. 

مصطفی عبداللهی خاطر نشان کرد: در صورتی که تولیدکنندگان خود محصولاتشان را صادر کنند با توجه به حذف واسطه ها در بازارهای صادراتی می توانند کالاهای خود را با برند و با کیفیت مطلوبی عرضه کنند. اما وجود دلالان در بازار مشکلاتی در خصوص برگشت دلار و تعهد ارزی را ایجاد می کند. در حالی که وقتی یک شرکتی با مشخصات خودش محصولاتش را صادر می کند قابل رهگیری و ردیابی است .

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: سرنوشت صادرات محصولات فولادی

وی با اشاره به از دست دادن بازارهای صادراتی، افزود: وقتی دلالان و واسطه گران به فعالیت خود در بازار صادراتی ادامه دهند ممکن است به اسم یک محصول و با سند صادراتی آن  محصول، کالای بی کیفیت دیگری به بازار صادراتی عرضه شود که این به معنای از دست رفتن آن بازار صادراتی است.

در این میان بهادر احرامیان، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در مورد ایجاد رینگ صادراتی در بورس کالا، گفت: تولیدکنندگان محصولات فولادی در دو سال گذشته به منظور کنترل قیمت‌های داخلی تحت فشار گذاشته شده‌اند تا محصولات خود از جمله شمش و میلگرد را با قیمت‌ های پایین ‌تر از قیمت‌ های جهانی در بازار عرضه کنند، در حالی که این کار موقعیت مناسبی برای افراد فعال در بازار صادراتی ایجاد می ‌کرد تا بتوانند این محصولات را که برای مصرف‌ کنندگان داخلی هدف‌ گذاری شده بود، با قیمت پایین ‌تر خریداری و صادر کنند.

 همچنین احرامیان در ادامه افزود: گسترش و توسعه رینگ صادراتی می تواند فضایی ایجاد کند تا مشکلات  و موانع موجود در صادرات حل شود و رینگ صادراتی باعث می‌شود بین محصولاتی که هدف صادراتی دارند، رقابت خوب و آزادی شکل بگیرد تا دیگر شاهد این مشکلات در بازار صادراتی نباشیم و در این میان، شرکت‌های تجاری با ورود خود به رینگ صادراتی می ‌توانند رونق قابل توجهی را ایجاد کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)