بازار آهن به سوی کاهش قیمت

بازار آهن به سوی کاهش قیمت
بازار آهن به سوی کاهش قیمت

آهن پرایس: در روز گذشته خوشبختانه نرخ ارز مقاومت کانال ۲۸ هزار تومان را از دست داد و به کانال ۲۷ هزار تومان بازگشت و دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۹۶۰ تومان معامله شد و گویا بازار آهن نیز همسو با دلار مسیر کاهش قیمتی را در پیش گرفته است. در روزهای اخیرا هرچند که دلار...

آهن پرایس: در روز گذشته خوشبختانه نرخ ارز مقاومت کانال ۲۸ هزار تومان را از دست داد و به کانال ۲۷ هزار تومان بازگشت و دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۹۶۰ تومان معامله شد و گویا بازار آهن نیز همسو با دلار مسیر کاهش قیمتی را در پیش گرفته است. در روزهای اخیرا هرچند که دلار ریز نوساناتی را تجربه کرده  اما احتمال حرکت مجدد دلار به سوی ۳۰ هزار تومان حداقل در این روزها بعید است. 

شایان ذکر است پیش از روز گذشته و اصلاح قیمتی نرخ ارز، دو عامل رعایت حداقل کف عرضه در بورس به علت نظارت و تاکیدات وزارت صمت و کاهش قیمت های جهانی نوید بخش کاهشی شدن بازار فولاد بود که متاسفانه رشد دلار این دو عامل مهم را خنثی می کرد و موجب ثبات قیمت ها می شد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : بازار آهن در ثبات نسبی

در حال حاضر با اصلاح قیمتی نرخ ارز و نزولی شدن قیمت دلار مقاومت محصولات فولادی در برابر کاهش قیمتی نیز بلا شک شکسته خواهد شد،  در صورتیکه روند کاهش قیمتی نرخ ارز ادامه یابد، با توجه به نبود تقاضای خرید در بازار بود احتمال ادامه روند کاهش قیمتی در بازار آهن آلات در روزهای آتی نیز وجود دارد.به طور کلی هم اکنون کلیه عوامل و دستگاه های ذیربط در کنار یکدیگر به سوی کاهشی شدن قیمت های بازار آهن می باشد و در صورتیکه که روند کاهشی به خوبی پیش رود می توانیم چشم انتظار ورود خریداران به بازار باشیم، مگر اینکه اتفاقی جدیدی رخ دهد و یا  منطقه تحت تاثیر عوامل دیگری قرار گیرد. 

با بررسی قیمت روز آهن آلات مشاهده می گردد که قیمت میلگرد در روز گذشته در اکثر مبادی فروش کاهشی بود و فقط دو شرکت ثبات قیمتی را لحاظ کردند. در بازار نبشی و ناودانی نیز فروشندگان قیمت نبشی و قیمت ناودانی را کاهش دادند، البته یک شرکت نیز ثبات قیمتی را لحاظ کرد. 

در بازار تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی و شاخه فروشی تواما با هم افت قیمت تیرآهن مشاهده شد و در برخی از محصولات ثبات قیمتی نیز وجود داشت. در بازار پروفیل روند بر خلاف  جهت سایر قسمت های بازار بود و اکثر مبادی فروش قیمت پروفیل را افزایش دادند و یک شرکت نیز کاهش قیمتی داشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)