بازار آهن در تنگنای بی ثباتی

بازار آهن در تنگنای بی ثباتی
بازار آهن در تنگنای بی ثباتی

آهن پرایس: باوجود اینکه پیش بینی شده بود به علت انتخابات ریاست جمهوری در کشور، بازار آهن آلات و مقاطع فولادی به صورت کنترل شده پیش برود و دچار تغییرات چندانی نشود یا به عبارتی روند ثابت خود را تا زمان انتخابات طی کند و تغییرات این حوزه...

آهن پرایس: باوجود اینکه پیش بینی شده بود به علت انتخابات ریاست جمهوری در کشور، بازار آهن آلات و مقاطع فولادی به صورت کنترل شده پیش برود و دچار تغییرات چندانی نشود یا به عبارتی روند ثابت خود را تا زمان انتخابات طی کند و تغییرات این حوزه بعد از مشخص شدن تکلیف انتخابات مشخص شود اما آرامش بازار آهن و روند با ثبات این بازار دوام چندانی نداشت و شاهد افزایش قیمت در این حوزه بودیم.

مشاهدات و بررسی های صورت گرفته بر وضعیت روز گذشته بازار آهن حاکی از آن است که روند با ثبات و روزهای مملو از آرامش بازار آهن و فولاد تداوم نیافت. پس از آن که بازار ارز از حالت نزولی خارج شد، به واسطه روند صعودی نرخ دلار شاهد افزایش قیمت انواع مقاطع فولادی بودیم. همچنین می توان عرضه محصولات در بورس کالا در روز گذشته را نیز بر افزایشی شدن روند بازار آهن تاثیر گذار دانست. از سوی دیگر روز گذشته نشست کمیسیون برجام در وین با حضور غیرمستقیم تیم آمریکا برگزار شد و قطع به یقین در روزهای آینده خبرهای مرتبط با این حوزه نیز منجر به نوسانات بازار ارز و به واسطه آن نوسانات بازار آهن خواهد شد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بازار آهن بازیچه انتخابات

با این تفاسیر، بر اساس قیمت هایی که از سوی تولیدکنندگان میلگرد اعلام شد، شاهد افزایش قیمت در این حوزه بودیم. بیشتر تولیدکنندگان میلگرد قیمت های خود را حدود 100 الی 200 تومان افزایش دادند البته تعدادی نیز قیمت های اعلامی خود را ثابت حفظ کردند و برخی از کارخانه های تولیدکننده میلگرد نیز پس از اعلام قیمت دوم و اعمال افزایش قیمت، فروش خود را بستند. لازم به ذکر است که بیشترین قیمت میلگرد سایز 14 مربوط به کارخانه میلگرد راد همدان با نرخ 13 هزار و565 تومان بود.

در حوزه نبشی و ناودانی، کارخانه ناب تبریز قیمت های خود را ثابت همراه با کاهش حدود 100 الی 300 تومان اعلام کرد و عمده کارخانه های تولیدکننده این حوزه قیمت های خود را چیزی حدود 100 الی 150 تومان افزایش دادند. در بخش ناودانی نیز شاهد افزایش قیمت 50 الی 200 تومانی بودیم. به طور کلی بازار نبشی و ناودانی در روز گذشته دچار سردرگمی در اعلام قیمت شده بود.

تولیدکنندگان تیرآهن نیز همانند سایر تولیدکنندگان در بخش های دیگر اقدام به افزایش قیمت های خود کردند و در سایزهای پر فروش تیرآهن ذوبی شاهد افزایش قیمت 10 الی 20 هزار تومانی و همچنین ثبات قیمت نیز بودیم اما در دیگر سایزهای تیرآهن این شرکت با افزایش 20 الی 30 هزار تومانی مواجه بودیم.

اما مشاهدات صورت گرفته روی قیمت های اعلامی از سوی تولیدکنندگان پروفیل نیز حاکی از افزایش قیمت حدود 100 الی 200 تومان در پروفیل سایز 2 بود.سایر سایزهای این محصول نیز شاهد ثبات قیمت همراه با افزایش 300 تومان بود. در هر صورت انتظارات مبنی بر اینکه بازار آهن با توجه به تحولات سیاسی داخلی و سایر عوامل روزهای آرامی را سپری کند چندان به سرانجام نرسید و عوامل ذکر شده موجب بروز افزایش قیمت در بازار آهن و فولاد شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)