بازار نیازمند نظارت قیمتی

بازار نیازمند نظارت قیمتی
بازار نیازمند نظارت قیمتی

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، صنعت آهن و فولاد، از صنایع بسیار مهم و تامین‌ کننده ماده اولیه و اصلی بسیاری از صنایع از جمله خودرو سازی، مسکن، نظامی‌، راه ‌سازی‌، کشاورزی، لوازم خانگی و ... است و قیمت تمام‌ شده در این صنعت در افزایش یا کاهش هزینه ‌های...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، صنعت آهن و فولاد، از صنایع بسیار مهم و تامین‌ کننده ماده اولیه و اصلی بسیاری از صنایع از جمله خودرو سازی، مسکن، نظامی‌، راه ‌سازی‌، کشاورزی، لوازم خانگی و ... است و قیمت تمام‌ شده در این صنعت در افزایش یا کاهش هزینه ‌های تمامی صنایع وابسته و پایین‌ دستی اثر مستقیم دارد. قیمت تمام‌ شده خودرو، ماشین‌ آلات کشاورزی، لوازم خانگی و بسیاری دیگر از کالاها متاثر از قیمت آهن و فولاد تغییر می‌کند و در شرایطی که قدرت خرید و توان اقتصادی مردم تا حد زیادی کاهش یافته است، اتخاذ سیاست درست در قیمت‌گذاری آهن و فولاد بسیار ضروری است.

باید با تعریف برنامه و چشم ‌اندازی مشخص برای مصرف و قیمت‌ گذاری این محصولات، از افزایش قیمت در صنایعی که در ادامه این زنجیره هستند جلوگیری شود. اگر قیمت ها رها شود تأثیر آن با افزایش جهشی کالاهای وابسته خود را نشان می‌ دهد و اگر دستوری باشد مشکلات دیگری را به همراه دارد.

بازار فولاد باید به‌ خود فولادی ‌ها واگذار شود و دولت هم به‌ عنوان ناظم و ناظر قیمت‌ ها را رصد کند تا کار از چار چوب اصلی خارج نشود. اگر نظام توزیع اصلاح و آهن و فولاد از طریق توزیع‌ کنندگان واقعی دارای جواز کسب از اتحادیه توزیع شود، قطعا می ‌توان نظارت بیشتری روی قیمت ‌ها و مقدار توزیع داشت. 

یکی از عوامل تأثیرگذار در ایجاد افسارگسیختگی در قیمت‌ ها و دخالت برخی افراد در این حوزه، این است که تمامی مسئولانی که در زنجیره فولاد هستند از نظام توزیع تبعیت نمی‌ کنند. باید تولید کننده، توزیع ‌کننده و ناظر، هر کدام کار خودشان را انجام دهند. متأسفانه هم ‌اکنون تداخل عمل در این زمینه زیاد است و حوزه‌ های دیگر در زمینه توزیع دخالت می‌کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

عضویت / ورود

عضویت / ورود

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی