بررسی افزایش قیمت فولاد

بررسی افزایش قیمت فولاد
بررسی افزایش قیمت فولاد

ایشان ادامه داد: شیوه نامه مدیریت عرضه و تقاضای فولاد درباره خرید و فروش در خارج از بورس کالا ممنوعیت هایی را اعمال کرده است. چنانچه تولیدکنندگان، کالای موجود در انبار را گرانتر از قیمت عرضه شده در بورس کالا عرضه کنند؛ حتما از سوی دستگاه های...

آهن پرایس: مدیر صنایع معدنی کشور دلیل افزایش قیمت ها در بازار فولاد را مراودات جهانی دانست. مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت اظهار داشت: چنانچه تولید صنایع به مدت 3 هفته تعطیل باشد، این تعطیلی با توجه به موجودی انبار و دپوی کافی بنگاه ها هیچ خللی بر عرضه محصولات وارد نمی کند، چرا که در بهار سال جاری بازار فولاد بر خلاف سالهای گذشته در رکود نسبی بود و موجودی انبارها تا حد زیادی تغییر چندانی نداشت.

تولیدکنندگان فولاد با یک شیفت کاری و تولید ده درصدی نیز می توانند نیاز بازار داخل و عرضه بورس کالا را تامین کنند با این اوصاف بایستی ثبات قیمتی جاری شود. سیف الله امیری معتقد است: در حال حاضر شمش و میلگرد به اندازه کافی در انبارها موجود است پس قطعی برق نباید بر قیمت های بازار موثر شود. در حالتی که کمبود کالا در بازار اتفاق افتاد آنگاه افزایش قیمت منطقی خواهد بود. 

ایشان در ادامه تصریح داشت: چنانچه محصول در انبارها کم باشد؛ کمبود واقعی آن در بازار احساس خواهد شد. در حال حاضر بر اساس آمار رسمی از سوی گمرک کشور؛ انبارها نه تنها کمبود کالا ندارند، بلکه مقدار زیادی موجودی نیز دارند. برخی صنایع نیز در حال عرضه محصول هستند پس در نتیجه کمبودی رخ نخواهد داد. همچنین اگر تولیدکنندگان همکاری خوبی را برای عرضه محصولات در بورس کالا به جا آورند؛ قیمت ها افزایش نخواهد یافت.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: وضعیت ملتهب بازار فولاد

ایشان ادامه داد: شیوه نامه مدیریت عرضه و تقاضای فولاد درباره خرید و فروش در خارج از بورس کالا ممنوعیت هایی را اعمال کرده است. چنانچه تولیدکنندگان، کالای موجود در انبار را گرانتر از قیمت عرضه شده در بورس کالا عرضه کنند؛ حتما از سوی دستگاه های اجرایی بررسی  می شود و بلا شک با آنها برخورد خواهد شد. 

بدینوسیله امیری موضع کمبود تولید و عرضه را رد کرد؛ همچنین بیان داشت: بدلیل تعطیلی 3 هفته ای قطعا تولید کاهش خواهد یافت اما متوقف نمی شود بلکه تولیدکنندگان 10 درصد تولید خواهند کرد و در واقع بجای شیفت بندی تایم کاری فقط یک شیفت کاری؛ کار خواهد کرد. هر چند که می دانیم این تعطیلی؛ قطعا میزان صادرات را کاهش خواهد داد. اما تجربه نیز نشان داده است که ما سالانه 6 میلیون تن شمش مازاد تولید می نماییم. 

امیری در انتها افزود: رشد قیمت های محصولات فولادی ناشی از افزایش قیمت های جهانی است؛ همچنین در این افزایش قیمت ها بورس کالا موثر نبوده است بلکه متاثر از مراودات جهانی می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • محسن
    محسن1400/04/22 - 14:34 پاسخ

    ینی چی مراودات جهانی؟؟؟؟