ترمز قیمت آهن با بورس کالا کشیده شد

ترمز قیمت آهن با بورس کالا کشیده شد
ترمز قیمت آهن با بورس کالا کشیده شد

آهن پرایس: در روز گذشته در حالیکه نرخ ارز همچنان صعودی بود، و با قیمت ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان معامله می‌شد بازار آهن از ثبات نسبی قیمت ها رونمایی کرد.شایان ذکر است بیشترین تاثیر را در بازار آهن روز گذشته  عرضه شمش در بورس کالاداشت، شاید اولین چیزی که به ذهن...

آهن پرایس: در روز گذشته در حالیکه نرخ ارز همچنان صعودی بود، و با قیمت ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان معامله می‌شد بازار آهن از ثبات نسبی قیمت ها رونمایی کرد.

شایان ذکر است بیشترین تاثیر را در بازار آهن روز گذشته  عرضه شمش در بورس کالا داشت، شاید اولین چیزی که به ذهن برسد این است که در روز گذشته با رقابت بعضا ۱۰ درصدی قیمت شمش رشد زیادی داشته اما آنچه که قابل توجه است این است که برای نوردکاری که سابق بر این ناچار بود شمش القایی را با کیفیت پایین از بازار آزاد با قیمتی بالا تهیه کند، در این لحظه و حتی با رشد ۱۰ درصدی قیمت شمش در بورس، بازهم خرید شمش از بورس برایشان به معنایی کاهش هزینه های تولید است. 

از سوی دیگر اقدام خردمندانه وزارت صمت در ممنوع کردن صادرات برخی از تولیدکنندگان فولادی که کف عرضه محصولات در بورس را رعایت نکرده بودند نوید بخش افزایش عرضه ها در بورس کالا بود و این موضوع تا حد زیادی بر آرامش بازار آهن موثر بود.


در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : آهن به موازات ارز می تازد

با این اوصاف باز هم  پر واضح و مبرهن است که متغیرهایی از جمله تورم و نرخ ارز همیشه در کمین بازار آهن است و چنانچه نوسانات نرخ ارز کنترل نشود ممکن است التهابات و نابسامانی در بازار آهن ادامه یابد.

هم اکنون افزایش قیمت ارز را کاهش قیمت های جهانی فولاد خنثی کرد و از سوی دیگر عرضه در بورس کالا همانند ترمزی در مقابل رشد قیمت ها عمل کرد، آیا در روزهای پیش رو نیز این دو شاخص می توانند از پس حرکت شتابان ارز بربیایند؟ آیا بازارساز می‌تواند جلوی حرکت ارز سمت ۳۰۰۰۰تومان را بگیرد؟

با مشاهده قیمت روزانه آهن آلات مشخص شد که در روز گذشته قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش ثابت بوده و فقط دو شرکت افزایش قیمت را لحاظ کردند.در بازار نبشی و ناودانی تمامی فروشندگان قیمت نبشی و قیمت ناودانی ثابت اعلام کردند.

بازار تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی ثبات قیمتی و در بخش شاخه فروشی کاهش قیمت تیرآهن رویت شد.در بازار پروفیل نیز قیمت پروفیل افزایشی بود و فقط یک شرکت ثبات قیمتی را لحاظ کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)