تقویت میلگرد در برابر زنگ زدگی

تقویت میلگرد در برابر زنگ زدگی
تقویت میلگرد در برابر زنگ زدگی

آهن پرایس: اغلب مقاطع فولادی در برابر شرایط جوی و تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر می باشند و در شکل ظاهری خود تغییراتی بروز می دهند، میلگرد نیز به عنوان یکی از تولیدات فولادی از این شرایط مستثنی نبوده و گاها شاهد وجود میلگرد های زنگ زده به دلیل رطوبت، اسید و ...

آهن پرایس: اغلب مقاطع فولادی در برابر شرایط جوی و تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر می باشند و در شکل ظاهری خود تغییراتی بروز می دهند، میلگرد نیز به عنوان یکی از تولیدات فولادی از این شرایط مستثنی نبوده و گاها شاهد وجود میلگرد های زنگ زده به دلیل رطوبت، اسید و ... در اطراف ساختمانهای در حال ساخت هستیم. 

استفاده از میلگردهای زنگ زده در ساختمان سازی موجب کاهش استحکام سازه می شود زیرا میلگرد های زنگ زده پیوند مستحکمی با بتن ندارند. حال سوالی که در این میان مطرح می شود این است که برای جلوگیری از زنگ زدگی چه اقداماتی باید انجام داد؟ که در ادامه به روش های تقویت میلگرد در برابر زنگ زدگی می پردازیم.

از قرار دادن میلگردها در کنار دیگر مصالح ساختمانی همچون چوب و آجر خودداری کنید و همچنین از میلگردها در برابر باران و برف محافظت کنید.

همواره بایستی سطح میلگردها را از زنگ زدگی تمیز کنید که این کار با چند روش و توسط برس های مخصوص انجام می شود؛ روش اول به صورت دستی است که اکثرا در مواردی کاربرد دارد که زنگ زدگی به صورت جزئی باشد اما اگر زنگ زدگی میلگرد به صورت لایه نازکی روی میلگرد باشد به روش واترجت تمیز می شود و درصورتی که زنگ زدگی شدید باشد، از سندبلاست استفاده می شود.

می توانید سطح میلگرد را با لایه نازکی از نیکل، کادمیوم یا روی پوشش دهید که به این پوشش دهی گالوانیزاسیون گفته می شود. حدالامکان از میلگردهایی استفاده کنید که در ترکیب های شیمیایی فولادی آن فسفر و گوگرد کمتری وجود داشته باشد.

پوشش ارزان برای جلوگیری از خوردگی، پوشش رنگی می باشد که از انتقال بار الکتروشیمیایی که عامل خورندگی میلگرد می باشد پیش گیری می کند. از پوشش اسید قلیایی با ضخامت 1/0 میلی متر نیز می توان استفاده کرد زیرا این پوشش عمر میلگرد ها را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد.

در ادامه می توانید این دانشنامه را نیز مطالعه کنید: میلگرد کششی

همچنین می توانید از مواد شیمیایی بازدارنده خوردگی استفاده کنید که با واکنش این مواد با سطح میلگرد یک لایه محافظ شکل گرفته که از وقوع واکنش های الکتروشیمیایی که منجر به زنگ زدگی می شوند، جلوگیری می کند.

با پوشش بتنی نیز می توانید از خوردگی میلگردها جلوگیری کنید که به صورت پوشش سطحی یا نفوذی انجام می شود. پوشش پودری نیز دیگر راهکاری است که میلگرد ها را در برابر خوردگی تقویت می کند در این روش پودر خشک موادی مانند پلی استر، اپوکسی و … روی سطح میلگرد پاشیده می شود و بعد از گرمایش، به صورت لایه ای روی سطح میلگرد می نشیند.

با توجه با راهکارهای گفته شده می توانید میلگرد های خود را در برابر خوردگی تقویت کنید و استحکام آن ها را افزایش دهید همچنین شما می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد از سایت آهن پرایس دیدن نمایید و یا جهت خرید میلگرد با کارشناسان ما در تماس باشید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)