توازن قیمتی در زنجیره فولاد

توازن قیمتی در زنجیره فولاد
توازن قیمتی در زنجیره فولاد

آهن پرایس: عضو خانه معدن ایران و تولید کننده ی مواد معدنی بیان داشت: قیمت محصولات فولادی از جمله سنگ آهن، آهن اسفنجی تا فولاد باید بر اساس قیمت های آزاد جهانی تعیین گردد،شرایط فعلی و قیمت گذاری های دستوری مانع از ورود سرمایه گذاران به چرخه...

آهن پرایس: عضو خانه معدن ایران و تولید کننده ی مواد معدنی بیان داشت: قیمت محصولات فولادی از جمله سنگ آهن، آهن اسفنجی تا فولاد باید بر اساس قیمت های آزاد جهانی تعیین گردد،شرایط فعلی و قیمت گذاری های دستوری مانع از ورود سرمایه گذاران به چرخه تولید می گردد. 

فرزانه معصومی بیان داشت: در حالیکه آهن اسفنجی در بازارهای جهانی با نرخ جهانی معامله می گردد باید با همین نرخ ها نیز در کشور خرید و فروش گردد اما چنانچه این محصول بر اساس رانت و قیمت گذاری های دستوری در بازار داخلی و بورس کالا قیمت گذاری گردد و پس از آن در چرخه معاملات به فروش رسد این روش موجب کاهش قیمت ها در بازار داخلی میگردد و منجر به نابودی چرخه تولید در کشور خواهد شد. 

معصومی افزود: چنانچه شرکت ذوب آهن ایران محصولات خود را با قیمت های جهانی به کشور عمان عرضه نماید مستلزم این است که مواد اولیه تولیدی خود و سنگ آهن را از تولید کنندگان داخلی با نرخ جهانی خریداری نماید تا بدینوسیله توازن در زنجیره برهم نخورد. می دانیم با برقراری توازن و تعادل زمینه ی توسعه ی پایدار در صنعت و تولید فراهم خواهد شد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بازار فولاد نیازمند تدبیر

ایشان با ایجاد یک سوال مهم در این زمینه که چرا تولیدات در کشور ما رونق نمی یابد، بیان داشت: سالیان متمادیست که بیانات سال مقام معظم رهبری تاکید بر تولید است اما متاسفانه این شعارها در هیچ سالی جامعه عمل نپوشید و تولید آنچنان که باید و شاید نتواست به رشد نهایی خود برسد که شاید بتوان اظهار داشت دلیل اصلی آن این است که بخش تولید ما با تصمیمات خلق الساعه  و ناگهانی و مصوبه های متعدد دولتی سرکوب شده است. 

ایشان در پایان بیان داشت: قیمت محصولات فولادی از جمله سنگ آهن، آهن اسفنجی تا فولاد باید بر اساس قیمت های آزاد و جهانی تعیین گردد چرا که قیمت مصوب کنونی منجر به  عدم ورود سرمایه گذاران به بخش معدن می گردد. می توان با قطعیت بیان داشت که قیمت های از پیش تعیین شده ی دولتی هیچ گونه جذابیتی برای سرمایه گذاران ندارد. در نهایت می توانیم چشم انتظار تصمیمات و عملکرد دولت سیزدهم و وزارت صمت باشیم و امیدواریم با تصمیمات خردمندانه و به دور از قیمت گذاری های دستوری سمت و سوی بهتری به این صنعت بخشیده شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)