ثبات توام با کاهش قیمت آهن

ثبات توام با کاهش قیمت آهن
ثبات توام با کاهش قیمت آهن

آهن پرایس: در روز گذشته قیمت ارز نوسانات رو به پایین داشت و دلار با ۱۳۰ تومان کاهش روی قیمت ۲۷ هزار و ۱۹۰ تومان معامله شد، بازار آهن در ثبات نسبی قیمتی بود و بعضا در برخی از محصولات کاهش جزئی قیمتی داشت.همین کاهش قیمتی برخی محصولات منجر به کاهش جذابیت عرضه مقاطع طویل...

آهن پرایس: در روز گذشته قیمت ارز نوسانات رو به پایین داشت و دلار با ۱۳۰ تومان کاهش روی قیمت ۲۷ هزار و ۱۹۰ تومان معامله شد، بازار آهن در ثبات نسبی قیمتی بود و بعضا در برخی از محصولات کاهش جزئی قیمتی داشت.
همین کاهش قیمتی برخی محصولات منجر به کاهش جذابیت عرضه مقاطع طویل در بورس کالا شد به گونه ای که از کل میلگرد عرضه شده فقط یک پنجم آن به فروش رسید.بازارهای جهانی هم دستخوش تغییر بود و قیمت سنگ آهن دوباره در روند کاهشی قرار گرفت و از سوی دیگر قرار داد آتی سنگاپور برای سنگ آهن مجددا به کف ۱۴۰ دلار رسیده و این موضوع می تواند سیگنالی در جهت کاهش قیمت های جهانی باشد.

بر اساس شواهد فعلی بازار انتظار میرود در روز جاری شاهد ثبات نسبی قیمت ها باشیم، البته چنانچه نرخ ارز کاهشی شود و به سوی کانال ۲۵ هزار تومان حرکت کند، در این حالت دوباره قیمت بازار آهن نیز کاهشی خواهد شد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : بازار آهن همچنان در کاهش قیمت

بحث طرح ملی مسکن و جهش تولید مسکن این روزها بسیار داغ است و منجر به رشد سهام شرکت های ساختمانی در بورس شده است، اما قابل توجه است که در این زمینه فعلا طرح و برنامه مدون و مرتبی ارائه نشده و به طور کلی با شواهد و اخبار کنونی می توان برای بازار آهن ادامه رکود را پیش بینی کرد. 

البته حائز اهمیت است که بدانیم در بازار آهن با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و غیر واقعی بودن قیمت محصولات فولادی در بازار، محصولات در بازار درجه بندی می شوند،به عبارت دیگر محصولات غیر استاندارد با قیمت کمتر مشتری خود را دارد و همین امر امکان تولید محصولات درجه دو و کیفیت پایین تر را دو چندان خواهد کرد.

با بررسی قیمت روز آهن آلات مشاهده می شود که در روز گذشته قیمت میلگرد در ۵ شرکت فروشنده ثابت اعلام شد و ۵ شرکت دیگر نیز کاهش قیمتی را اعمال کردند و البته دو شرکت نیز افزایش قیمتی داشتند.

در بازار نبشی و ناودانی نیز اکثر مبادی فروش کاهش قیمت نبشی و کاهش قیمت ناودانی را لحاظ کردند و فقط یک شرکت ثبات قیمتی داشت.بازار تیرآهن نیز به طور کلی ثبات قیمت تیرآهن رویت شد اما بعضا کاهش قیمت نیز وجود داشت. بازار پروفیل نیز کلیه مبادی فروش ثبات قیمت پروفیل را اعمال کردند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • علیم
    علیم1400/06/12 - 09:00 پاسخ

    واقعا جای تاسف داره برای این قیمت های عجیب وغریب میلگرد مسولین ما فقط خوب حرف میزنند بابا با حرف زدن چیزی درست نمیشه این قیمت ها داره مردم ملت نابود میکنه خواهشا فکری به حال قیمت مصالح ساختمانی بکنید خصوصا فولاد وسیمان شعار ندهید عملی کنید وعده هاتونو

  • فرهاد
    فرهاد1400/06/11 - 16:08 پاسخ

    از روز دوشنبه که قیمتها کاهشی بود معلوم شد سرمایه داری که از رانت استفاده کرده و انبارهای خود را با پول مردم بیچاره پر کرده اجازه نداد که قیمت‌ها این هفته بیشتر از این پایین بیاد. همه سیگنالها مثبت و رو به کاهش را نشان می‌دهد از جمله قیمت‌های جهانی. آقای رانتخوار بدان که این دولت مانند دولت قبل نیست که به ساز شما برقصد چون پول‌های حرام را از حلقوم همه بیرون خواهد کشید پس از این فرصتی که به شماها داد انبار های خود را با قیمت روز به بازار روانه کنید و بازار را با قیمت واقعی و منصفانه به تعادل برسانید تا قشر ضعیف هم بتواند کار کند. قیمت‌ها حتما از این هم پایینتر خواهد رفت چون اینبار دولتی سر کار هست که عدالت را بر جامعه خواهد آورد. وزیر صمت محترم مو را از ماست بیرون می‌کشد چون با علم به اینکه صفر تا صد آهن تولیدی در کشور خودمان هست پس این قیمت‌ها واقعی نیست پس ما ملت منتظر روزهای خوش این بازار بی سروسامانی هستیم که دولت قبل به ارمغان آورده هست. ما دست دولت فعلی و همه وزرا را میبوسیم که واقعا با عزمی راسخ به میدان آمده اند.