ثبات قیمت ها در بازار آهن

ثبات قیمت ها در بازار آهن
ثبات قیمت ها در بازار آهن

آهن پرایس: روز دوشنبه قیمت دلار روند صعودی را پیش گرفت و تا محدوده ی قیمتی 24 هزار و 810 تومان رسید و همین امر تاثیری مستقیم در بازار آهن داشت. برخلاف اینکه همگان چشم انتظار مذاکرات وین و خوش بین به این مذاکرات بودند، روی دیگر سکه را نشان داد و به خط و نشان و...

آهن پرایس: روز دوشنبه قیمت دلار روند صعودی را پیش گرفت و تا محدوده ی قیمتی 24 هزار و 810 تومان رسید و همین امر تاثیری مستقیم در بازار آهن داشت. برخلاف اینکه همگان چشم انتظار مذاکرات وین و خوش بین به این مذاکرات بودند، روی دیگر سکه را نشان داد و به خط و نشان و شرط گذاری بدل شد.

قرار چنین است که دور نهایی مذاکرات هسته ای در اتریش برگزار شود. اما بر خلاف سیگنال های مثبتی که وجود دارد؛ مصاحبه های مقامات دو طرف نشان دهنده ی برطرف نشدن مسائل و ابهامات مذاکرات می باشد. البته قابل توجه است برای مذاکراتی این چنینی که دو طرف فکر برنده بودن خود هستند؛ می بایست مواضع را روشن بیان کنند و کاملا طبیعی است که برای ایجاد تغییر محاسبات و تغییر مواضع طرف مقابل فشارهای رسانه ای وسیاسی را بیشتر نماید.

حال آنکه از سوی دیگر تغییر جدید بورس کالا در قیمت پایه شمش باعث شد، محصولات شرکت هایی که هفته گذشته معامله نشده اند این هفته همان مبلغ 3 درصد را کاهش دهند. باید بدانیم که اگر نوسانات ارز جریان نداشت، این مسئله می توانست موجب ریزش بازار شود.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: تاثیر ابلاغیه بورسی بر قیمت آهن

به طور کلی بازار در اکثر محصولات ثبات نسبی را لمس کرد. منتهای مراتب در بازار میلگرد؛ اکثر شرکت ها قیمت میلگرد را در بازه 30 تا 200 تومانی افزایش دادند. هر چند که 6 شرکت ثبات داشته و در دو شرکت دیگر کاهش 50 تومانی ملاحظه گردید. در این بین برخی از فروشندگان از اعلام قیمت صرف نظر کرده اند. سقف قیمتی میلگرد در شرکت های آناهیتا گیلان و نورد فولاد گلستان روی نرخ 15 هزار و 800 تومان بود و کف قیمتی هم در کارخانه بردسیر کرمان 50 تومان افزایش داشت. 

با وجود ثبات در قیمت نبشی و قیمت ناودانی؛ جالب توجه است که یک شرکت در طول روز دو بار اعلام قیمت داشت. همچنین افزایش قیمت نسبی 50 تا 100 تومانی در این حوزه در جریان بود. بازار تیرآهن ها که در سالهای گذشته در این فصل در اوج مصرفی خود بودند؛ با ثبات همراه است. سه محصول نیز نوسانی در حدود 10 هزار تومان را لمس کرد. 

در بازار پروفیل آنچه که چشمگیر است این است که تعداد کمی از فروشندگان محصولاتشان را در بازار عرضه می کنند. در میان قیمت های اعلامی از سوی تولیدکنندگان این محصول، شاهد افزایش و کاهش 100 تومانی در دو شرکت بودیم، اما به طور کلی این بازار نیز دارای ثبات است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)