حرکت مثبت بازار فولاد

حرکت مثبت بازار فولاد
حرکت مثبت بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بنابر اظهارات کارشناسان عرصه فولاد، برنامه ریزی منسجم در صنعت فولاد کشور انجام شده است و قطعا در افق ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیون تن تولید فولاد خواهد رسید. صنعت فولاد ایران در منطقه منا و خاورمیانه کشور اول تولید کننده فولاد می باشد و به رتبه برتر  فولاد منطقه رسیده است...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بنا بر اظهارات کارشناسان عرصه فولاد، برنامه ریزی منسجم در صنعت فولاد کشور انجام شده است و قطعا در افق ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیون تن تولید فولاد خواهد رسید. صنعت فولاد ایران در منطقه منا و خاورمیانه کشور اول تولید کننده فولاد می باشد و به رتبه برتر فولاد منطقه رسیده است.

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه شرکت ملی فولاد ایران با اشاره به اینکه هزار و 808 میلیون تن تولید فولاد دنیا در سال قبل است، بیان کرد: از این مقدار 24 و 7 دهم درصد فولاد جهان مربوط به کشور ایران است. وی با بیان اینکه کشورهای اول دنیا در حوزه صنعت فولاد آسیایی ها هستند در مقایسه این کشورها با ایران اظهار کرد: کشورهایی چون چین، ژاپن، کره جنوبی و هند و بقیه کشورهای آسیایی پشت سر ما ایستاده اند و کشورهای فرانسه و اسپانیا و خیلی از کشورهایی که ادعایی در صنعت فولاد دارند بعد از کشور ما قرار دارند. ورود تکنولوژی های جدید در صنعت فولاد با پایه گاز طبیعی، سرمایه گذاری و جلوگیری از خام فروشی، اکتشافات در صنایع معدنی به وسیله ایمیدرو و سیاست گذاری های حمایتی در این صنعت باعث شد تا به این رتبه و جایگاه در صنعت فولاد برسیم، رتبه یازدهم در رنکینگ جهانی فقط درباره فولاد خام است و ایتالیا را نیز پشت سر می گذاریم.

معاون برنامه ‌ریزی و توسعه شرکت ملی فولاد ایران با بیان اینکه ایران در منطقه حرف اول را می زند اظهار کرد: ما در منطقه منا و خاورمیانه کشور اول تولید کننده فولاد هستیم و اگرچه تولید فولاد در خاورمیانه کاهش یافته است اما تولید ما افزایشی بوده است. وی در ادامه درباره ظرفیت صنعت فولاد کشورمان اینگونه توضیح داد، ظرفیت کشور ایران در صنعت فولاد 33 و 9 دهم است که با تولید 24 و 7 دهم تولید از 70 درصد ظرفیت استفاده می کنیم که عوامل پایین دستی و بالا دستی مثل مواد اولیه، الکترود گرافیتی و کک وارداتی هم چنین بازارها نیز در تولید موثرند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)