خریداران در انتظار کنترل قیمت آهن

خریداران در انتظار کنترل قیمت آهن
خریداران در انتظار کنترل قیمت آهن

آهن پرایس: گمانه هایی از ورورد نهادهای تنظیم گر به بازار آهن و فولاد کشور به گوش می رسد و همین خبر بر احتیاط در خرید از سوی خریداران این محصولات دامن زد.فی الواقع این خبر موثر شد تا خبر استمرار بی برقی فولادسازان را کمرنگ کند و دوباره التهابات قیمتی به راه نیوفتد. هم اکنون نرخ میلگرد فولادی...

آهن پرایس: گمانه هایی از ورورد نهادهای تنظیم گر به بازار آهن و فولاد کشور به گوش می رسد و همین خبر بر احتیاط در خرید از سوی خریداران این محصولات دامن زد.فی الواقع این خبر موثر شد تا خبر استمرار بی برقی فولادسازان را کمرنگ کند و دوباره التهابات قیمتی به راه نیوفتد. هم اکنون نرخ میلگرد فولادی روی محدوده ی 17 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است که این نرخ نسبت به ابتدای سال جاری بالغ بر 35 درصد افزایش داشته است. 

در پی اعلام وضعیت قرمز تمام نقاط استان تهران و البرز از 29 تیرماه تا سوم مرداد ماه تعطیل شد و در پی این تصمیم گیری بازارهای رسمی کشور از جمله بورس کالا؛ بازار سرمایه و ... تعطیل هستند اما بازار آهن از این قاعده مستثناست و بازار آهن اگرچه خرید و فروش در آن جریان دارد منتها باری از انبارهای تهران ارسال نمی گردد و بار را از انبارهای شهرستان ارسال می نمایند. هم اکنون نرخ هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد در محدوده ی 16 هزار و 800 تومان داد و ستد می شود. هر چند این نرخ با 17 هزار و 200 تومان که سقف قیمتی میلگرد بود فاصله دارد اما بازم هم نرخ قابل توجهی می باشد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: پیش بینی نرخ آهن بعد از تعطیلات

به واسطه خبر پیشین یعنی مسئله تعطیلی و خاموشی های مداوم فولادسازان به مدت 2 هفته، بهای میلگرد از کانال 15 هزار تومان روی کانال 17 هزار تومان قرار گرفت؛ با وجود اینکه پس از این خبر کارکرد 50 درصدی شبانه تولیدات فولادی جایگزین شد؛ اما این مهم نتوانست تاثیر آنچنانی در میزان تولید و عرضه داشته باشد و به این صورت التهابات و نابسامانی در بازار ادامه یافت. 

حال آنکه شرکت توانیر با اعلام وضعیت بحرانی برق اعلام داشت که از ساعت 24 اول مرداد ماه سال 1400 ؛ تولیدکنندگان فولادی و سیمانی فقط می توانند با 10 درصد دیماند خود فعالیت نمایند. بدین معنی است که استمرار کاهش عرضه فولادی و سیمانی ها را شاهد خواهیم بود. 

با وجود انتشار خبر خاموشی پیوسته ی واحدهای فولادی، نتوانست تاثیری در جهت افزایش قیمت ها و جو ملتهب داشته باشد و میلگرد همچنان در انبار اصفهان روی نرخ 16 هزار و 800 معامله می گردد که این نرخ نسبت به هفته پیشین تغییری نداشته است. 

شاید بتوان با قطعیت گفت یکی از دلایل عدم تغییر نرخ؛  تاثیرات ورود مجلس شورای اسلامی به موضوع گرانی  سیمان و فولاد  و همچنین احتمال بازرسی از سوی دستگاه قضا بر کنترل قیمت ها بود و این شرایط در حالتی است که فقط یک ماه تا روی کار آمدن دولت جدید باقیست. برخی متقاضیان با ذهنیت کنترل قیمتی ظرف هفته های آینده ریسک خرید را در این بازه ی زمانی نمی پذیرند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • فرهاد
    فرهاد1400/05/04 - 14:33 پاسخ

    همه اقشار اعم از خریدار و فروشنده منتظر هستن با این انتظارها رکودی بی سابقه بر بازار حکم فرما شده که کمر همه را شکسته. به امید خدا دولت جدید هم محتکران وهم مفسدان اقتصادی را باز خواست خواهد کرد. در بازار ورق پیدا نمیشه در حالی که انبارهای محتکران پر از آهن آلات هست فقط منتظر هستن که قیمت‌ها را ببرن بالا تا خون جماعت قشر ضعیف را بمکند.اداره تعزیرات اگر به بازار بیایدالبته به نفع قشر ضعیف جامعه در عرض یک روز قیمت‌ها را سروسامان می‌دهد. با این آشفته بازاری که سرمایه داره پا کرده دولت هم کاری نمی‌تواند بکند مگر آنکه رانتخواران را به میز محاکمه بکشد. چون با این قیمت‌ها قیمت مسکن باز هم 2برابر خواهد شد و جوانان این مملکت باز هم ناامیدتر از همیشه. اتحادیه آهن فروشان هم فقط نظاره گر هست کاری نمی‌کند یا خودشان از این وضعیت سود میبرن یا اینکه سرمایه دار آنها را هم فتیله پیچ می‌کند که خدا داند. از قوه قضائیه محترم خواهش میکنیم خودشان شخصا ورود کنن تا بلکه گره کور کلیه بازارها باز شده تا همه ملت در اندازه خودشان به حق قانونی خود برسن. انشاالله