دغدغه تأمین مواد اولیه

دغدغه تأمین مواد اولیه
دغدغه تأمین مواد اولیه

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، تولید کننده مقاطع طویل فولادی در خصوص شرایط این روزها اظهار دارند، این روزها دغدغه تامین مواد اولیه به بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان فولاد کشور تبدیل شده است. در حالی تولیدکننده نهایی باید مواد اولیه شمش را با قیمتی حتی بالاتر...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، تولید کننده مقاطع طویل فولادی در خصوص شرایط این روزها اظهار دارند، این روزها دغدغه تامین مواد اولیه به بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان فولاد کشور تبدیل شده است. در حالی تولیدکننده نهایی باید مواد اولیه شمش را با قیمتی حتی بالاتر از نرخ جهانی خریداری کند که همین محصول با بهایی به مراتب کمتر صادر می‌شود.

در حالی که تولیدکننده با مشکل تامین مواد اولیه روبه‌رو است از ناحیه بازار نیز تحت‌ فشار قرار دارد. بودجه‌ های پروژه‌ های عمرانی کشور به حداقل رسیده و در کنار آن رونقی در ساخت‌ و ساز بخش خصوصی نیز وجود ندارد و همین عوامل در کنار یکدیگر به تعمیق رکود در بازار داخلی مقاطع طویل فولادی دامن زده است.در حال حاضر مشتریان این بازار افرادی هستند که می‌ خواهند با تبدیل ریال به کالا از موج تورمی جامعه در امان بمانند و خریدی از ناحیه مصرف وجود ندارد. در این شرایط بالا رفتن بهای محصولات فولادی تولیدی در کشور باعث شده تا تولید کننده بازار صادراتی خود را نیز از دست بدهد. عمده مقاطع طویل فولادی صادراتی ایران به کشور های همسایه صادر می‌شد که کشور هایی هم چون اوکراین، چین، عمان و ترکیه درحال گرفتن این بازارها هستند.

موارد بیان‌ شده آینده پیش‌ روی این صنعت را منفی کرده است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، بر دشواری ‌های تولیدکنندگان این حوزه افزوده می‌ شود. تولید کننده نهایی نه‌ تنها منتفع رشد قیمت مقاطع نبوده که از این وضعیت متضرر نیز شده است چرا که قیمت مواد اولیه نیز در همین زمان افزایش یافته و تولید کننده حتی از سود خود نیز کاسته است.مواد اولیه تولید مقاطع فولادی صادراتی بوده و تعیین نرخ نیز براساس قیمت جهانی صورت می‌گیرد و همین موضوع نیز باعث همبستگی بالای بهای محصولات مختلف زنجیره فولاد به نرخ ارز می‌شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی