دلیل افت قیمت فولاد طی ماه جاری

دلیل افت قیمت فولاد طی ماه جاری
دلیل افت قیمت فولاد طی ماه جاری

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، ظرف ماه‌ های اخیر نقدینگی زیادی با هدف حفظ ارزش پول به بازار آهن و فولاد وارد شده که با ارزان شدن مقاطع فولادی ظرف هفته‌ های اخیر این نقدینگی در حال خروج از این بازار است. بنابراین برآورد می‌ شود که به شرط ثبات نرخ دلار و استمرار عرضه مقاطع در...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، ظرف ماه‌ های اخیر نقدینگی زیادی با هدف حفظ ارزش پول به بازار آهن و فولاد وارد شده که با ارزان شدن مقاطع فولادی ظرف هفته‌ های اخیر این نقدینگی در حال خروج از این بازار است. بنابراین برآورد می‌ شود که به شرط ثبات نرخ دلار و استمرار عرضه مقاطع در رینگ معاملاتی بورس کالا، بهای این محصولات تا ۹۳۰۰ تومان نیز افت کند اما کاهش بهای این محصول بیش از این نرخ منطقی نخواهد بود و بازار به راحتی آن را نمی ‌پذیرد. 

برخلاف فروشندگانی که سرمایه اندک داشته و به‌ علت نیاز مجبور به زیر فروشی هستند اما بخشی از تجار محصولات خود را با امید به رشد قیمتی در ماه‌ های آتی نگه می‌ دارند. افرادی در بازار فولاد که نقدینگی قابل توجهی دارند می‌ توانند این بازار را به لحاظ قیمتی کنترل کنند چرا که بخش قابل توجهی محصول خریداری و در انبار نگهداری کرده و به این ترتیب کنترل بازار را به لحاظ قیمتی در دست می‌گیرند. این افراد منتفعان اصلی آشفتگی بازار هستند و تنها در بازار مقاطع فولادی فعالیت نمی‌کنند و در تمامی بازارهای کشور نیز حضور داشته و توان کنترل بازار را دارند.

به اظهارات کارشناسان بازار فولاد نیز در خصوص وضعیت انبارهای مقاطع طویل فولادی، میزان موجودی انبارهای مقاطع فولادی درحال حاضر با ماه‌ های قبل چندان تفاوتی ندارد. درحالی که پس از شیوع کرونا صادرات به کشورهای همسایه متوقف شده بود، انتظار می رود صادرات به کشورهای عراق و افغانستان از سر گرفته شود که همین موضوع نیز از بالا رفتن بیشتر موجودی این انبارها تا حدی کاست اما قیمت‌ های بالای فعلی مانع رشد صادرات شد. همچنان موجودی فعلی انبارها قابل توجه بوده و کاملا نیاز بازار داخل را پوشش داده و حتی فراتر از آن است. این بالا بودن موجودی انبارها یکی از دلایل افت قیمت مقاطع فولادی ظرف هفته‌ های اخیر بوده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

عضویت / ورود

عضویت / ورود

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی