ریزش قیمت ها در بازارآهن

ریزش قیمت ها در بازارآهن
ریزش قیمت ها در بازارآهن

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازارآهن، با کاهش بسیار نامحسوس نرخ دلار در بازار آزاد ارز، ریزش نرخ محصولات فولادی نیز با شیبی ملایمی تداوم می یابد. به نحوی که در روزهای گذشته بیشتر نوردکاران یا قیمت محصولاتشان را ثابت نگه داشته‌اند یا به صورت محدودی محصولاتشان...

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازارآهن، با کاهش بسیار نامحسوس نرخ دلار در بازار آزاد ارز، ریزش نرخ محصولات فولادی نیز با شیبی ملایمی تداوم می یابد. به نحوی که در روزهای گذشته بیشتر نوردکاران یا قیمت محصولاتشان را ثابت نگه داشته‌اند یا به صورت محدودی محصولاتشان را ارزان‌تر کرده‌اند. البته برخی نوردکاران نیز که در روزهای پایانی هفته گذشته قیمت رسمی محصولاتشان را اعلام نمی‌کردند، اخیرا با کاهش حداکثر 300 تومانی قیمت‌ها به روند اعلام قیمت بازگشته‌اند. به نظر می‌رسد که فعلا واحدهای نوردی و البته دیگر حلقه‌های زنجیره فولاد فعلا منتظر تاثیر روانی تلاش‌های آمریکا برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه بر بازار داخلی ارز نشسته‌اند و البته تا این لحظه که روند کلی این ماجرا به سود ایران پیش رفته است، تخلیه حباب قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد نیز همچنان ادامه دارد. 

از این رو کارشناسان معتقدند بهترین زمان برای تصمیم گیری در رابطه با خرید از بازار آهن همین موقع می باشد که بازار سیر نزولی خود را می پیماید و درگیر بازی سیاست شده است. بر اساس آخرین قیمت‌های اعلام‌شده از سوی نوردکاران فولادی طی روزهای اخیر شاهد کاهش صفر تا 250 تومانی انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد بوده ایم، البته برخی واحدهای نوردی که قیمت محصولاتشان را ثابت نگه داشته‌اند نیز میلگردهایشان را با تخفیف‌های زیادی به مشتریان خود عرضه می‌کنند. همچنین در بازار فروش محصولات حوزه نبشی و ناودانی نیز بیشتر نرخ‌ها ثابت مانده و برخی نرخ‌ها هم با کاهش 100 تا 300 تومانی مواجه شده است. در این میان، آرامشی نسبی بر بازار تیرآهن نیز همچنان حکم ‌فرماست و قیمت بیشتر محصولات تغییر چندانی نکرده و البته برخی نرخ ‌هی تیرآهن کیلویی 300 تومان ارزان‌تر شده است. ریزش ملایم نرخ محصولات حوزه قوطی و پروفیل نیز همچنان ادامه دارد و قیمت بیشتر محصولات این حوزه بین 100 تا 200 تومان کاهش یافته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی