ریزش متقاضیان خرید در بازار آهن

ریزش متقاضیان خرید در بازار آهن

آهن پرایس: در بازار آزاد روز گذشته شاهد کاهش مقاطع طویل همچون پروفیل بودیم این اتفاق در صورتی رخ داده که تنش های سیاسی بین دولت و مجلس شدت گرفته و ایران نیز درحال خروج از پروتکل الحاقی است البته روند ثبات نسبی نیز در بازار روز گذشته قابل شهود بود و همچنان در بازار آهن ...

آهن پرایس: در بازار آزاد روز گذشته شاهد کاهش مقاطع طویل همچون پروفیل بودیم این اتفاق در صورتی رخ داده که تنش های سیاسی بین دولت و مجلس شدت گرفته و ایران نیز درحال خروج از پروتکل الحاقی است البته روند ثبات نسبی نیز در بازار روز گذشته قابل شهود بود و همچنان در بازار آهن، فعالان و خریداران تمایلی به خرید ندارند و آنچنان که به نظر می رسد تا وضعیت برجام مشخص نشود و تکلیف نرخ ارز روشن نشود این روند همچنان ادامه دارد.

در روز گذشته نرخ دلار روند صعودی را طی کرد ولی این صعود شیب تندی نسبت به پیش بینی های از قبل انجام شده نداشته است. در صورتی که در بازار آزاد نرخ دلار نقدی در ساعات اولیه با رشد 250 تومانی همراه بود ولی در ادامه روز با کاهش 30 تومان به 24 هزار و 720 تومان رسید. نرخ فروش اسکناس دلار روی تابلو صرافی ملی به صورت کلی 320 تومان افزایش یافت و رقم آن 24 هزار و 521 تومان اعلام شد.

البته این افزایش در نرخ ارز به نوعی از تلاش های بازار ساز برای کنترل بازار در روز های ابتدایی کاهش شدید تعهدات برجامی ایران سرچشمه می گیرد و البته با توجه به گفته های رئیس کل بانک مرکزی درباره آزاد سازی بخشی از پول های بلوکه شده ایران که می تواند نرخ ارز را وارد روند نزولی کند. همین سیگنال های مثبت کاهشی سبب شده خریداران از خرید خود دست کشیده و فعلا منتظر مشخص شدن تکلیف بازار باشند و تولیدکنندگان نیز ناچار به کاهش نرخ محصولات خود هستند. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : میلگرد صادراتی آفت بازار آهن

این مساله البته با کاهش 2.4 درصدی نرخ پایه مقاطع طویل فولادی در معاملات بورس کالا نسبت به هفته گذشته و البته رقابت اندک زیر یک درصدی برای خرید شمش بلوم از این بازار فیزیکی در معاملات روز گذشته آن بخصوص در شرایطی که قیمت پایه شمش نیز در معاملات روز گذشته حدود یک درصد کاهش پیدا کرده بود، همراه شده است و همه این مسائل باعث شده که بازار آهن چه در حوزه مقاطع طویل و چه در حوزه قوطی و پروفیل سیری نسبتا نزولی داشته باشد. 

البته روز گذشته بخش زیادی از تولیدکنندگان میلگرد و تیرآهن قیمت محصولاتشان را با احتیاط ثابت نگه داشتند، اما در حوزه‌های نبشی و ناودانی و قوطی و پروفیل، ریزش قیمت بیشتر از ثبات نسبی مشاهده ‌شد؛ نکته اساسی اما اینجاست که همین قیمت‌های اعلامی هم در بازار آزاد خریدار ندارد و تولیدکنندگان و بنگاه ‌داران همچنان برای جذب مشتری ناچار به زیرفروشی هستند، به ویژه آن که قیمت پایه میلگرد آجدار در معاملات بورس کالا از برآورد ما درباره متوسط قیمت میلگرد 14 آجدار طبق نرخ‌های اعلامی امروز نوردکاران در بازار آزاد حدود 700 تومان پایین ‌تراست.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)