سایه بلاتکلیفی بر بازار فولاد

سایه بلاتکلیفی بر بازار فولاد
سایه بلاتکلیفی بر بازار فولاد

آهن پرایس: با توجه به این موضوع که فولاد در بلاتکلیفی به سر می برد و همچنین نظارتی هم روی بازار فولاد وجود ندارد، در این رابطه رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد اظهار کرد: در تدوین طرح فولاد، دولت و مجلس می بایست نظرات شبکه توزیع یعنی...

آهن پرایس: با توجه به این موضوع که فولاد در بلاتکلیفی به سر می برد و همچنین نظارتی هم روی بازار فولاد وجود ندارد، در این رابطه رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد اظهار کرد: در تدوین طرح فولاد، دولت و مجلس می بایست نظرات شبکه توزیع یعنی صنف آهن فروشان را هم مدنظر قرار دهند. حمیدرضا رستگار در رابطه با وضعیت بازار آهن و فولاد، بیان کرد: با توجه به عواملی چون کاهش ساخت و ساز و مصرف در این ایام از سال، بازار نباید روال افزایشی داشته باشد اما با توجه به اینکه همه احتمال می دهند که امسال با کاهش ارزش پول ملی و همچنین در نظر داشتن تدوین بودجه و مالیات، گرانی در انتظار محصولات آهن و فولاد باشد؛ به همین دلیل بازار مطابق روال سابق خود نیست و دچار بلاتکلیفی شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران درباره شیوه نامه فولاد که مدتی قبل از جانب دولت ابلاغ شد و به جهت انجام برخی اصلاحات، اجرای آن متوقف شد، گفت: این شیوه نامه خود عاملی برای خروج بازار از حالت عادی شد؛ از آنجایی که زنجیره فولاد از شیوه نامه ذکر شده تبعیت نداشت، بازار با افزایش قیمت ها مواجه بود. این موارد به صورت مکتوب بازگو شده است. این شیوه نامه و طرح های دولت و مجلس متاسفانه به گونه ای تدوین شده اند که منافع و ملاحظات حلقه های زنجیره فولاد در آنها در نظر گرفته نشده است.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: موانع توسعه صنعت فولاد

رستگار گفت: از بخش توزیع آهن و فولاد کسی در جلسات تهیه شیوه نامه دولت حضور نداشت و تهیه این شیوه نامه با حضور برخی از فعالان زنجیره فولاد بود؛همین مسئله در مجلس نیز اتفاق افتاده است و به همه زنجیره توجهی نشده است. در این جلسات می بایست فعالان توزیع، تولید و مصرف حضور داشته باشند و به ملاحظات و نکاتشان توجه شده و شنیده شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: ما در حال حاضر با کمبود مواجه نیستیم و حتی مازاد تولید هم داریم. بنابراین می توان گفت که در نظام توزیع مشکل وجود دارد؛ یعنی قیمت گذاری و توزیع میبایست بر اساس واقعیت ها و قیمت تمام شده صورت گیرد؛ در کنار بورس اصناف نیز در توزیع فولاد نقش کلیدی دارند. وی افزود: چگونگی مکانیزم کشف قیمت آهن و فولاد در بورس باید مشخص شود؛ ما در این رابطه اعتراض داریم و برای اصلاح فرآیند توزیع باید یک اراده واقعی موجود باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)