سیر ثابت قیمت‌ها در بازار آهن

سیر ثابت قیمت‌ها در بازار آهن

پایان فصل سرما و رفع محدودیت مصرف گاز در صنایع فولادی و همچنین نتایج مثبت سفر گروسی به تهران که اثرات آن در بازار ارز که کاهش چشمگیری داشته نمایان است؛ از بازاری آرام تا پایان سال خبر می‌دهد...

آهن پرایس: گزارش‌ها از بازار آهن روز گذشته حاکی از ثبات قیمت اهن الات در اغلب مبادی فروش بود اما کاهش قیمت چشمگیری در برخی مبادی فروش نیز مشاهده شد.

بازار ارز روز گذشته را نیز در فاز اصلاح بود و قیمت دلار همچنان کاهشی اعلام شد؛ روز شنبه که دلار به 54 هزار تومان رسیده بود با کاهشی 4 هزار تومانی در پایان روز گذشته روی 50 هزار و 600 تومان بسته شد.

نوسانات بازار آهن و فولاد

در پی مقاومت برخی مبادی فروش برای اصلاح قیمت محصولات فولادی اغلب مبادی فروش تغییری در قیمت‌ها اعمال نکردند به عنوان نمونه اکثر شرکت‌ها قیمت میلگرد آجدار را ثابت اعلام کردند و تعدادی نیز بین 200 الی 500 تومان اصلاح قیمت داشتند.

قیمت روز تیرآهن شاخه‌ای در چند کارخانه ثابت بود و تعدادی از بنگاه‌ها کاهش قابل ملاحظه‌ای در قیمت‌ها اعمال کردند مثلا تیرآهن ذوب آهن اصفهان بین 500 الی 800 هزار تومان کاهش قیمت داشت.

قیمت روز ناودانی، نبشی و سپری نیز به تبعیت از فضای کلی بازار در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شدند. قیمت قوطی پروفیل آهن نیز با وجود ثبات در چند کارخانه، در عمده مبادی فروش کاهش 100 الی 500 تومانی داشت؛ همچنین قیمت لوله داربست، مانیسمان و انواع لوله‌ها نیز کاهش 100 الی 500 تومانی داشتند.

انواع ورق‌ سرد و گرم در اکثر مبادی فروش کاهش قیمت چشمگیری داشتند؛ قیمت ورق سیاه بین 500 الی 1000 تومان اصلاح قیمت داشت، قیمت ورق گالوانیزه حدود 500 تومان کاهش داشت و ورق روغنی و رنگی هم با کاهش بیش از 1000 تومانی همراه بود.

در یک هفته گذشته کاهش حدود 20 درصدی قیمت‌ها در بازار آهن و فولاد مشاهده شد و کف قیمت میلگرد در کانال قیمتی 25 هزار تومانی قرار گرفت اگرچه کم و بیش مقاومت در برابر اصلاح قیمت‌ها در شماری از بنگاه‌ها همچنان قابل مشاهده بود.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته حاکی است که 10 هزار تن آهن اسفنجی عرضه شده به طور کامل مورد معامله قرار گرفت و نرخ میانگین آن نیز بدون تغییری حدود 12 هزار و 532 تومان اعلام شد.

امروز نیز 2 هزار تن ورق رنگی به قیمت 47 هزار و 446 تومان در بورس عرضه می‌شود. قیمت این محصول افزایش 5/3 درصدی داشته و حجم آهن نیز حدود 75 درصد در مقایسه با آخرین عرضه کاهش یافته است.

آنچه از روند معاملات بورس کالا برمی‌آید در یکی دو روز گذشته معاملات شمش اعلام نشد. به نظر می‌رسد علت آن اختلاف بین نهادهای تصمیم‌گیرنده باشد، به عبارتی گویا برای تعیین نرخ پایه عرضه شمش توافقی صورت نگرفته است زیرا نرخی که سخنگوی وزارت صمت وعده داده تناسب ضرایب لایه‌های مختلف تولید را به هم می‌زند و با در نظر گرفتن نرخ آهن اسفنجی در بورس شنبه در عمل ضریب و حاشیه سود فولادسازان را کاهش می‌یابد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: مقاومت به کاهش قیمت آهن

از سوی دیگر با توجه به اتمام فصل سرما و رفع محدودیت انرژی در واحدهای تولید فولاد و همچنین نتایج مثبت سفر گروسی به تهران که اثرات آن به وضوح در بازار ارز که کاهش چشمگیری داشته، نمایان است؛ از بازاری آرام تا پایان سال آدرس می‌دهد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 4 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (3)

  • میثم
    میثم 1401/12/17 - 11:18 پاسخ

    منتظر کاهش قیمت میمونیم، میلگرد به قیمت کیلویی 17 برمی گرده ، چون انتظار بر این هست با افزایش تولید و اصلاح قیمت دلار قیمت ها نیز اصلاح شود، پس خرید کردن در شرایط فعلی جز برای افرادی که نا چار به خرید هستند توصیه نمی شود، این تجربه من هست

  • اشنا
    اشنا1401/12/15 - 19:37 پاسخ

    به قیمت قبلی چرا نمیاد،؟؟؟تیراهن ۲/۸۰۰ کجا۶میلیون کجا؟؟؟؟؟

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1401/12/16 - 12:48

      بله متاسفانه اصلاح قیمت ها در حد مورد انتظار ما نبوده