سیگنال های مثبت فولاد در چین

سیگنال های مثبت فولاد در چین
سیگنال های مثبت فولاد در چین

آهن پرایس: خبرهای منتشر شده از رشد اقتصادی چین در 3 ماه اول امسال موضوعی است که در بازارهای کالایی چین و دنیا تاثیرگذار است. در پایان هفته گذشته چین خبر از بیشترین میزان رشد تولید ناخالص داخلی در 3 ماه را داد که بر حسب این خبر میزان تولید ناخالص داخلی چین در 3 ماه ابتدایی ...

آهن پرایس: خبرهای منتشر شده از رشد اقتصادی چین در 3 ماه اول امسال موضوعی است که در بازارهای کالایی چین و دنیا تاثیرگذار است. در پایان هفته گذشته چین خبر از بیشترین میزان رشد تولید ناخالص داخلی در 3 ماه را داد که بر حسب این خبر میزان تولید ناخالص داخلی چین در 3 ماه ابتدایی سال 2021 نسبت به میزان تولید ناخالص داخلی این کشور در 3 ماه ابتدایی سال 2020 رشدی 3/ 18 درصدی داشته که این رقم رکوردی بی‌ سابقه از زمان ثبت داده ‌های تولید ناخالص داخلی این کشور به شکل سه ماهه یعنی سال 1992 به ‌شمار می ‌رود.

لیو آیهوا، سخنگوی دفتر ملی آمار چین با توجه به سخنرانی که در روز جمعه انجام داد در رابطه با این موضوع بیان کرد: آمارهای اعلام شده نشان دهنده بهبود عملکرد اقتصادی چین بوده و مطمئنیم که می ‌توانیم این روند مثبت را در طول سال حفظ کنیم.

مهمترین علل رشد تولید ناخالص داخلی، رشد فعالیت های خرده فروشی، بهبود سرمایه گذاری و رشد تولید صنعتی بیان شده است که میزان فروش خرده فروشی در 3 ماه نخست سال 2021 نسبت به سال 2020 رشد 34 درصدی داشته است و میزان سرمایه گذاری دارایی‌ های ثابت در مناطق نزدیک شهری در این زمان 26 درصد افزایش داشته و میزان تولیدات صنعتی نیز رشد 24 درصدی را تجربه کرده است.

همچنین چین هدف رشد 6 درصدی تولید ناخالص ملی را برای سال 2021 در نظر گرفته است ولی برخی تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با توجه به روند 3 ماهه نخست امسال تحقق رشد اقتصادی 8 تا 9 درصدی نیز در این کشور امکان پذیر است. توجه به صنایع مادر همچون فولاد سبب گشته است در عرصه اقتصادی کشور آن ها یکی از قدرت های مطرح در سطح جهانی عنوان گردد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: دوران طلایی محصولات فولادی

البته نکته قابل توجه که برخی از تحلیلگران به آن پرداختند این است که رشد 3/ 18 درصدی در 3 ماهه اول سال 2021 را نتیجه افت محسوس تولید ناخالص داخلی چین در 3 ماه اول سال 2020 است. درواقع در 3 ماه ابتدایی سال 2020 چین به شکل گسترده ‌ای درگیر با شیوع بیماری کووید-19 بود و اعمال قرنطینه‌های سخت‌ گیرانه در این کشور در این بازه زمانی حتی به منفی شدن رشد اقتصادی این کشور نیز منجر شد. بنابراین، این رشد قابل ملاحظه به مفهوم جبران رشد منفی سال گذشته است. انتظار می رود با استقبال قابل توجهی که به صنایع فولادی کشور چین به عمل آمده شاهد درخشش اقتصادی این کشور در کوتاه ترین زمان باشیم.

در هر صورت اگر آمارهای اعلام شده فقط نشانگر عبور چین از بحران کاهش رشد اقتصادی در سال 2020 نیز باشد، موج های مثبت برای بازارهای کالایی دنیا است. همچنین با توجه به آمار ماه مارس چین بیانگر رشد 38 درصدی ارزش دلاری واردات این کشور نسبت به زمان مشابه سال گذشته بوده، این موضوع بیانگر رشد تقاضا در این کشور است. رشد واردات به مفهوم بهبود بازار مصرف بوده و سیگنالی مثبت در جهت عادی شدن اقتصاد به شمار می ‌رود. در عین حال میزان ارزش صادرات این کشور نیز در این بازه زمانی رشدی 31 درصدی داشته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)