شرایط غیر شفاف در بازار آهن

شرایط غیر شفاف در بازار آهن
شرایط غیر شفاف در بازار آهن

آهن پرایس: در روز گذشته بازار آهن شاهد تحرکاتی بود که نشان داد در روزهای پایانی سال نوردکاران و پروفیل سازان، در روزی که نرخ دلار روند نزولی را طی می کرد نرخ محصولات خود را افزایش دادند به هرحال به صورت کلی در روز گذشته با روزی بسیار غیر شفاف در زمینه ...

آهن پرایس: در روز گذشته بازار آهن شاهد تحرکاتی بود که نشان داد در روزهای پایانی سال نوردکاران و پروفیل سازان، در روزی که نرخ دلار روند نزولی را طی می کرد نرخ محصولات خود را افزایش دادند به هرحال به صورت کلی در روز گذشته با روزی بسیار غیر شفاف در زمینه اعلام نرخ محصولات فولادی از طرف مبادی رسمی کارخانجات و بنگاهداران بودیم.    

اما با این حال بازار فولاد و آهن هنوز هم دچار رکود شدیدی هستند که تحرکات روز گذشته نرخ مقاطع فولادی و همچنین روش اعلام قیمت ها نشان دهنده شرایط غیر واضح در روزهای پایانی سال در این بازارهاست که حاکی از آن است که نوردکاران به دنبال ایجاد تحرکاتی از سوی خریداران برای جذب هرچه سریع تر نقدینگی در این روزها هستند و همچنین از طرفی خریداران نیز متوجه شده اند که نوردکاران قصد دارند هرچه زودتر فروش محصولات خود را در سال جاری متوقف کنند، ناچار شدند با قیمت های رو به بالا از سوی نوردکاران کنار بیایند و با قیمت هایی که نسبت به روزهای گذشته افزایش داده شده نیاز های شب عید خود را تامین کنند.

در صورتی که در روز گذشته شاهد شرایط غیر شفاف در بازار آهن و فولاد بودیم، بر اساس شنیده ها در رابطه با آخرین وضعیت تیرآهن ذوبی در دو بنگاه معتبر تهران کاملا باهم متناقض بود؛ به صورتی که یکی از این بنگاه‌ها قیمت هر شاخه از سایزهای 14 تا 20 تیرآهن ذوبی را بین 40 تا 90 هزار تومان بالا برده بود و بنگاهی دیگر قیمت‌ها را به ما با کاهشی 10 تا 70 هزار تومانی اعلام کرد. این وضعیت تقریبا به طور مشابه در میان نرخ‌های اعلامی نوردکاران نیز مشاهده شد و علاوه بر وجود تناقض در روند افزایش یا کاهش قیمت‌های روی تابلوی سایت‌های فروش آهن‌آلات، بسیاری از مبادی رسمی خود نوردکاران حاضر به اعلام قیمت رسمی نشدند، خیلی از آن‌ها بسیار زودتر از حد معمول فروش‌هایشان را بستند و برخی هم به اعلام قیمت دوم افزایشی پرداختند. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: علل نبود تقاضای مقاطع فولادی

آشفتگی که در اعلام قیمت ها در روز گذشته رخ داد در کل به ضرر متقاضیان تمام شد و قیمت اکثر محصولات فولادی نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده یا حداقل صرف نظر از تعداد محدودی از کاهش قیمت‌ها، نرخ محصولات کمتر نشده و روند نزولی روزهای گذشته مقاطع طویل فولادی تا حد زیادی متوقف شده است.  در هر حال روز گذشته شاهد ثبات نسبی و همچنین افزایش 30 تا 200 تومانی قیمت بیشتر انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد بودیم.

بیشتر تولیدکنندگان نبشی، ناودانی و سپری نیز نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشتند و بعضا شاهد رشد 50 تا 100 تومانی و حتی کاهش 100 تومانی قیمت برخی تولیدکنندگان این حوزه بودیم. برخی تولیدکنندگان پروفیل نیز نرخ محصولاتشان را بین 50 تا 200 تومان افزایش دادند و برخی دیگر قیمت‌های اعلامی خود را یا ثابت نگه داشتند یا 100 تومان کمتر کردند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)