عرضه اختصاصی ورق گرم در بورس

عرضه اختصاصی ورق گرم در بورس
عرضه اختصاصی ورق گرم در بورس

روز گذشته در بازار آهن در شرایطی که نرخ دلار نسبت به روز های گذشته با افزایش 330 تومانی همراه بود، شاهد ثبات نسبی در این بازار بودیم. بورس کالا نیز با استقبال مطلوبی همراه نبود و بخشی از مقاطع طویل فولادی بدون مشتری باقی ماند .در این بازار شاهد رقابت بسیار ضعیفی ...

آهن پرایس: روز گذشته در بازار آهن در شرایطی که نرخ دلار نسبت به روز های گذشته با افزایش 330 تومانی همراه بود، شاهد ثبات نسبی در این بازار بودیم. بورس کالا نیز با استقبال مطلوبی همراه نبود و بخشی از مقاطع طویل فولادی بدون مشتری باقی ماند.

در این بازار شاهد رقابت بسیار ضعیفی بودیم که نشانگر این است که خریداران با قیمت های فعلی مایل به انجام معامله نبوده و در انتظار کاهش قیمت ها هستند. رقابت ۰.۳ درصدی روز گذشته این موضوع را تصدیق می کند. 

همچنین براساس اطلاعیه عرضه بورس کالا؛ شنبه 8 خرداد ماه روی تابلو معاملات صنعتی شاهد عرضه 87 هزار و 418 تن انواع محصولات فولادی از جمله شمش های آلیاژی، انواع تیرآهن، انواع میلگرد ساده صنعتی به همراه ورق سرد ویژه لوازم خانگی فولاد مبارکه و ورق گالوانیزه کارخانه ورق خودروی چهارمحال و بختیاری، خواهیم بود.

در رابطه با عرضه اختصاصی ورق گرم در بورس کالا نیز نوید ایزدپناه عضو هیئت مدیره شرکت صنایع هفت الماس بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌ های صورت گرفته توسط تولیدکنندگان و انجمن فولاد، وزارت صمت با عرضه اختصاصی ورق گرم توسط شرکت فولاد مبارکه برای تولیدکنندگان بزرگ ورق سرد موافقت کرده است و از ماه جاری  شاهد عرضه اختصاصی ورق گرم خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: با عرضه اختصاصی ورق گرم فولاد مبارکه برای تولید کنندگان ورق سرد، این تولید کنندگان و همچنین تولیدکنندگان ورق گالوانیزه، عرضه خود در بورس کالا را افزایش خواهند داد و شاهد شکل‌ گیری قیمت‌های تعادلی و ثبات در بازار ورق سرد و گالوانیزه خواهیم بود.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : بررسی روند قیمت آهن

روند قیمت های جهانی نیز در هفته جاری به صورت نزولی بوده که سبب شده بازار در انتظار مشخص شدن شرایط باشد و همچنین با هماهنگی قیمت های بورس کالا با قیمت های جهانی گفته می شود که یقینا گیرایش رینگ صادراتی نیز از بین می برد.

در هر صورت بر اساس قیمت های اعلامی درب کارخانه؛ قیمت میلگرد در روز گذشته با ثبات نسبی و همچنین با افزایش اندکی همراه بود که میزان این افزایش 100 تومان برآورد شد. بیشترین قیمت میلگرد از سوی نورد گلستان با قیمت 14 هزار و 900 تومان و کمترین قیمت نیز از سوی شرکت های کیان فولاد ابهر، امیرکبیر خزر و بردسیر کرمان با قیمت 14 هزار و 350 تومان اعلام شد.

در این بین تیرآهن نیز نرخ محصولات خود را 50 الی 100 هزار تومان افزایش داد. برخی شرکت ها نیز قیمت محصولات خود را اعلام نکردند، قیمت نبشی و ناودانی نیز در روز گذشته با افزایش بسیار اندک و همچنین با ثبات قیمتی همراه بود . قیمت ها در حوزه لوله و پروفیل نیز ثابت باقی ماند و چند شرکت نیز نرخ محصولات خود را اندکی کاهش دادند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)