عرضه بورسی عامل آرامش بازار آهن

عرضه بورسی عامل آرامش بازار آهن
عرضه بورسی عامل آرامش بازار آهن

آهن پرایس: سیف الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با عرضه محصولات در بورس کالا و تاثیر آن بر بازار آهن و قیمت ها اظهار کرد: در حال حاضر حجم عرضه در بورس کالا به میزان کافی انجام می شود و کف عرضه نیز...

آهن پرایس: سیف الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با عرضه محصولات در بورس کالا و تاثیر آن بر بازار آهن و قیمت ها اظهار کرد: در حال حاضر حجم عرضه در بورس کالا به میزان کافی انجام می شود و کف عرضه نیز همچون سال های قبل می باشد. در این بین خریداران هم مشخص شده اند؛ ازاین رو قیمت ها افزایشی و رو به بالا نیست و  وضعیت بازار محصولات فولادی مانند شمش و دیگر اقلام، در شرایط مناسب و متعادلی می باشد.

وی در رابطه با شرایط فعلی بازارآهن افزود: در حال حاضر بازار آهن ومحصولات فولادی به واسطه عرضه مناسب محصولات در بورس کالا، شرایط آرام و با ثبات و با قیمت های متعادل را سپری می کند. وی تصریح کرد: به واسطه اینکه عرضه ها در بورس به خوبی صورت می پذیرد، شاهد افزایش قیمت ها نیستیم. در حال حاضر شرایط بازار محصولات فولادی از لحاظ شمش و سایر اقلام مناسب و متعادل می باشد و ما نیز به تداوم یافتن این روش تمایل داریم تا همانند سایر محصولات بورس با مشکلاتی مواجه نشویم.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: راه حل های تعادل بازار آهن

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با مشاهده افزایشی شدن قیمت ها در روزهای اخیر به خبرنگاران بیان کرد: اگر قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا را در نظر بگیریم مشاهده می شود که قیمت ها افزایشی نمی باشد و در واقع تعادل بازار موجب شده تا قیمت ها کم یا زیاد شوند و به عبارت دیگر بازار موجب این روند قیمت ها شده است.

امیری تاکید کرد: درصورت افزایشی یا کاهشی شدن قیمت ها به صورت جهشی، بازار از حالت تعادل خارج می شود اما اگر این تغییرات در حد نرمال باشد نمی توان گفت که افزایش یافته است چون در این صورت نیز بازار مسیر خود را طی می کند. همچنین لازم به ذکر است که به طور معمول قیمت های افزایشی بیشتر دیده می شوند در حالی که در شرایط کاهشی بودن قیمت ها نیز می بایست به تولیدکنندگان توجه شود تا از ضررهای احتمالی آنها جلوگیری شود.

وی بر این موضوع که معاملات در بورس کالا طبق روال صورت می گیرد تاکید کرد و افزود: فقط در اسفند ماه معاملات به گونه ای بود که عرضه بدون خریدار بود و برگشت داشت، به این معنی که بر اساس تقاضای مشتریان، محصولات فولادی و شمش های عرضه شده خریداری می شد و سایر اقلام با برگشت مواجه می شد اما هم اکنون حجم عرضه در بورس به میزان کافی صورت می پذیرد و در این میان همچون سال های گذشته کف عرضه و خریداران مشخص هستند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)