قیمت آهن بازیچه سیاست

قیمت آهن بازیچه سیاست
قیمت آهن بازیچه سیاست

آهن پرایس: بررسی روند جو موجود در بازار آهن در روز گذشته نشان دهنده ثبات نسبی در قیمت ها بود، اما این شرایط در ساعاتی از روز تغییر مسیر داد و در قیمت های اعلامی از سوی تولیدکنندگان انواع آهن آلات تغییراتی مشاهده شد. از طرفی در بازار ارز نیز شاهد حرکت نرخ دلار روی...

آهن پرایس: بررسی روند جو موجود در بازار آهن در روز گذشته نشان دهنده ثبات نسبی در قیمت ها بود، اما این شرایط در ساعاتی از روز تغییر مسیر داد و در قیمت های اعلامی از سوی تولیدکنندگان انواع آهن آلات تغییراتی مشاهده شد. از طرفی در بازار ارز نیز شاهد حرکت نرخ دلار روی ریل صعودی بودیم و در ساعاتی از روز دلار به رقم 22 هزار و 450 تومان رسید.

از سوی دیگر، تازه ترین قیمت های متال بولتن نیز نشان دهنده تداوم روند افزایشی قیمت های جهانی است؛ به این صورت که اسلب CIS با 15 دلار رشد قیمت به 905 دلار رسید. هر تن بیلت صادراتی این منطقه به نرخ 643 دلار فروخته شد که این رقم حاکی از افزایش 26.5 دلاری می باشد. با تمام این تفاسیر، همچنان در معاملات شمش با وجود کاهش 1.7 درصدی نرخ پایه به نسبت هفته اخیر، با رونق مواجه نشدیم. معاملات روز گذشته شمش در نهایت با رقابت 0.5 درصدی و با نرخ 11 هزار و 700 تومان به اتمام رسید.

تاثیر پذیری بازار آزاد از نوسانات نرخ ارز آغاز شده است و اینطور به نظر می رسد که نوسانات در بازار در صورت تداوم سیر صعودی قیمت دلار ادامه پیدا کند. جو ایجاد شده در بازار حاکی از آن است که بازار آهن به طور کامل تحت تاثیر بازار ارز قرار گرفته و سایر عوامل همچون قیمت های جهانی و عرضه و تقاضا در تاثیرگذاری بر بازار دچار یخ زدگی شده اند.

تحت تاثیر وضعیت ایجاد شده در بازار، روز گذشته شاهد افزایش قیمت میلگرد بودیم، تولیدکنندگان این حوزه قیمت های اعلامی خود را حدود 50 الی 150 تومان افزایش دادند و برخی نیز ترجیح دادند محصولات خود را بدون تغییر قیمت روانه بازار کنند. بالاترین قیمت میلگرد آجدار سایز 14 با نرخ 14 هزار و 415 تومان و پایین ترین نرخ آن با قیمت 13 هزار و 500 تومان اعلام شد. در این میان برخی از مبادی نیز به اعلام قیمت دوم و حتی بستن فروش خود اقدام کردند.

در بازار نبشی اما سکوت کاملی برقرار بود و قیمت ها در این حوزه بدون تغییر اعلام شد؛ اما در بخش سپری و ناودانی، قیمت سپری با 250 تومان افزایش و قیمت ناودانی با 50 الی 200 تومان افزایش از سوی تولیدکنندگان اعلام شد. دو شرکت در حوزه ناودانی نیز بدون تغییری در قیمت های خود محصولات خود را روانه بازار کردند.

در بازار تیرآهن، قیمت تیرآهن کیلویی با ثبات نسبی همراه بود و یک شرکت در این حوزه قیمت های خود را 50 تومان افزایش داد. در تیرآهن شاخه ای، قیمت شاخه های پر فروش این محصول با افزایش 10 الی 20 هزار تومانی مواجه شدند و در سایر شاخه ها شاهد ثبات و حتی افزایش 10 الی 40 هزار تومانی بودیم. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: سیگنال های متناقض در بازار آهن

بازار پروفیل با ثبات حداکثری همراه بود و فروشندگان پروفیل قیمت های خود را اغلب بدون تغییراعلام کردند و یک شرکت هم در این میان قیمت محصولات خود را 100 الی 500 تومان کاهش داد.

در مجموع می توان نتیجه گرفت که بازارآهن به علت تناقضات در بسیاری از عوامل در مسیر آشفتگی قرار گرفته و به عبارت دیگر بازیچه بسیاری از اتفاقات سیاسی داخلی و خارجی شده است. با این اوصاف تنها راه نجات بازار از وضع موجود را می توان در انتظار ماندن برای تعیین تکلیف بسیاری از عوامل دانست.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)