قیمت های افسار گسیخته بازار آهن

قیمت های افسار گسیخته بازار آهن
قیمت های افسار گسیخته بازار آهن

آهن پرایس: روز یکشنبه نرخ ارز در بازار آزاد نوسانات جزئی را لمس کرد و روی نرخ 25 هزار تومان نشست. اما آنچه که تعجب همگان را برانگیخت قیمت های افسار گسیخته بازار آهن بود. قیمت ها نجومی و بعضا تا 2 هزار تومان در بازار میلگرد بالا رفته است. این شوک و انفجار در روز...

آهن پرایس: روز یکشنبه نرخ ارز در بازار آزاد نوسانات جزئی را لمس کرد و روی نرخ 25 هزار تومان نشست. اما آنچه که تعجب همگان را برانگیخت قیمت آهن کیلویی بود. 

قیمت ها نجومی و بعضا تا 2 هزار تومان در بازار میلگرد بالا رفته است. این شوک و انفجار در روز چهارشنبه هفته گذشته کلید خورد؛ چرا که بسیاری از سبدها یک ساعت پیش از عرضه توسط تولید کننده ها حذف شدند و همین مسئله موجب شد تا بعد از چندین ماه رکود رقابت قیمتی سنگینی شکل بگیرد. 

با وجود اینکه سخنگوی صنعت برق از رفع تدریجی مشکل برق برای فولادسازها خبر داد، اما گویا افرادی در پشت پرده می خواهند از شرایط پیش آمده در جهت شوک قیمتی و تحرک تقاضا سوء استفاده کنند. آنچه که واضح است بازار فولاد همچنان آنچنان خریداری ندارد و در رکود است و این دست شوک های قیمتی نمی تواند تداوم یابد. البته فولادسازان محکم و پا برجا سیگنال هایی در جهت تدوام این قیمت ها صادر می کنند. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: انفجار ناگهانی قیمت ها در بازار آهن

از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که در این هفته عرضه ها در بورس کالا کاهش یابد. به طور کلی می توان انتظار بی نظمی هایی در خریدهای سلف بورس نیز داشت. مشکلاتی که در حال حاضر بر بازار حکم فرما شده است، با این چنین افزایش قیمت ها همخوانی ندارد. آن دسته از فعالان اقتصادی که چشم انداز بلند مدت دارند و در پی نوسان گیری نیستند در این آشفته بازار باید محتاطانه تر عمل کنند. 

با توجه به شرایط ذکر شده، روز گذشته قیمت میلگرد شیب تند قیمتی را سپری کرد. افزایش هایی در محدوده ی 100 تا 1950 تومانی رویت شد. چه بسا با این شیب تند بسیاری از شرکت ها نیز فروش خود را متوقف کردند. کف قیمتی میلگرد درکارخانه بردسیر کرمان روی نرخ 16 هزار و 450 تومان اعلام شد، برخی شرکت ها نیز سقف قیمتی 17 هزار و 500 تومان را لحاظ کردند. 

در بازار نبشی و ناودانی افزایش 600 تا 1270 تومانی در قیمت نبشی و قیمت ناودانی به چشم می خورد، در این میان بسیار از مبادی فروش نیز در پایان وقت فروش خود را بستند و به عبارت دیگر تعداد کمی از فروشندگان اعلام قیمت داشتند.

قیمت تیرآهن نیز در بخش کیلویی افزایش 500 الی 600 تومانی و در بخش شاخه ای در شاخه های پر فروش افزایش 360 الی 160 هزار تومانی را تجربه کرد. در بخش پروفیل بسیار از مبادی فروش اعلام قیمت نداشتند و سایر اعلام کنندگان نیز افزایش 100 تا 700 تومانی را بر قیمت محصولات خود لحاظ کردند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 4 از 5 - 4 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)