معاملات بورسی سنگ آهن مانع صادرات

معاملات بورسی سنگ آهن مانع صادرات
معاملات بورسی سنگ آهن مانع صادرات

آهن پرایس: بهادر احرامیان نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در رابطه با اینکه دامنه نوسان مثبت و منفی 3 درصد موازی با بورس های جهانی می باشد و ادعای نخریدن سنگ آهن توسط فولادسازان در بورس کالا صحت ندارد، بیان کرد: ادعای نخریدن سنگ آهن در ...

آهن پرایس: بهادر احرامیان نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در رابطه با اینکه دامنه نوسان مثبت و منفی 3 درصد موازی با بورس های جهانی می باشد و ادعای نخریدن سنگ آهن توسط فولادسازان در بورس کالا صحت ندارد، بیان کرد: ادعای نخریدن سنگ آهن در بورس درست نیست و اگر سنگ آهن در بورس کالا خریداری نشود راه برای صادرات باز خواهد شد.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در رابطه با تعیین نوسان قیمت گذاری شمش بلوم در بورس کالا عنوان کرد: بورس کالا با دامنه مثبت و منفی 3 درصد برای قیمت گذاری شمش در نظر دارد قیمت ها را در بازار شفاف سازی کند و شاهد عملکرد بهتری در قیمت گذاری باشیم.

احرامیان با تاکید بر اینکه دامنه نوسان در بورس های مختلف جهان عادی است، گفت: با بازتر شدن دامنه نوسان قیمت گذاری، می توان به کشف قیمت های بهتری دست یافت و اگر این دامنه نوسان باز باشد، بهتر خواهد بود که البته، ما هم قدمی به این سمت برداشته‌ ایم.

وی در ادامه ذکر کرد: با قیمت های پایه ای که برای هر محصول در بورس کالا تعیین میگردد، موازینی ایجاد می شود که با این نوع قیمت ‌گذاری باعث ایجاد افزایش قیمت نخواهد شد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: افزایش بی سابقه قیمت میلگرد

بهادر احرامیان نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در رابطه با ادعای تولیدکنندگان سنگ آهن مبنی بر تبانی فولاد سازان برای جلوگیری از عرضه مواد اولیه در بورس کالا گفت: از مدیرعامل گروه صنعتی چادرملو که چنین ادعایی کرده بایستی به سبب شفاف سازی اطلاعات بیشتری را دریافت کرد، اما اگر فولاد سازان مواد اولیه خود را از بورس کالا تهیه نکنند، راه برای صادرات سنگ آهن باز می‌ شود و این نشان می‌ دهد که ما در کشور تولید مازاد سنگ آهن داریم.

وی در پایان افزود: عرضه تمامی محصولات در بورس کالا بهتر از عرضه محصولات در بازار آزاد است که با هر قیمتی انجام می شود، البته باید توجه کرد که عرضه در بورس زمانی قابل قبول است که این کار به صورت اختیاری صورت گیرد نه به اجبار، همچنین مسئله عرضه مواد اولیه و محصولات زنجیره فولاد قرار است در شورای زنجیره آهن و فولاد به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)