موج جدید افزایش قیمت آهن

موج جدید افزایش قیمت آهن
موج جدید افزایش قیمت آهن

آهن پرایس: با وجود اینکه شاهد نبود مشتری در بازار مقاطع هستیم، اما افزایش قیمت مجددا در بازار آزاد آغاز شده است. بورس کالا همچنان به افزایش قیمت شمش اقدام می کند و موجب آشفتگی در بازار آهن و افزایش قیمت ها می شود. روز گذشته نیز قیمت پایه شمش افزایش داشت...

آهن پرایس: با وجود اینکه شاهد نبود مشتری در بازار مقاطع هستیم، اما افزایش قیمت مجددا در بازار آزاد آغاز شده است. بورس کالا همچنان به افزایش قیمت شمش اقدام می کند و موجب آشفتگی در بازار آهن و افزایش قیمت ها می شود. روز گذشته نیز قیمت پایه شمش افزایش داشت و رقابت 0/6 درصدی این محصول در بورس کالا صورت گرفت.

با اینکه قیمت دلار با روند افزایشی مواجه بود و بین 23 تا 24 هزار تومان در نوسان بود، اما روی قیمت مقاطع چندان تاثیرگذار نبود. با توجه به افزایشی بودن نرخ شمش در جهان، بورس کالا در نظر دارد تا در جهت مطابقت قیمت های داخلی و خارجی قیمت شمش را به قیمت های جهانی نزدیکتر کند. از سوی دیگر پیش بینی می شود با توجه به این مسئله که نتایج نهایی مذاکرات برجامی هنوز اعلام نشده است و این موضوع تا چندهفته آینده به طول می انجامد، قیمت ها در بازار همچنان شاهد روندی صعودی باشند.

در تحلیل و بررسی قیمت های روز گذشته بازار آهن شاهد افزایش قیمت میلگرد بودیم؛ تولیدکنندگان این محصول قیمت های اعلامی خود را حدود 50 الی 100 تومان افزایش دادند و برخی هم قیمت های خود را اعلام نکردند. در این میان تعدادی از شرکت ها نیز قیمت ها را بدون تغییر اعلام کرده و برخی به اعلام قیمت دوم و افزایش قیمت در دومین اعلامی اقدام کردند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بی تدبیری در کنترل قیمت آهن

اکثر تولیدکنندگان نبشی قیمت محصولات خود را با افزایش حدود 100 الی 300 تومان اعلام کردند. لازم به ذکر است که در میان افزایش قیمت نبشی، ثبات در قیمت های برخی از شرکت ها دیده می شد. تولیدکنندگان ناودانی نیز با وجود اینکه برخی از اعلام قیمت سرباز زدند، قیمت های خود را 50 الی 250 تومان افزایش دادند.

در حوزه تیرآهن کیلویی با افزایش قیمت حدود 100 الی 200 تومانی مواجه بودیم، اما در حوزه تیرآهن شاخه ای قیمت یکی از شرکت ها بدون تغییر اعلام شد و در شاخه های پرفروش این محصول ثبات نسبی دیده میشد، البته در سایر سایزها با وجود ثبات در قیمت ها، کاهش حدود 10 الی 30 هزارتومانی به چشم می خورد. پروفیل ضخامت2 با افزایش قیمت حدود 100 الی 200تومان همراه بود، در این بین یک شرکت محصول خود را با کاهش 150 تومانی روانه بازار کرد و در سایر سایزهای پروفیل ثبات نسبی همراه با کاهش و حتی افزایش مشاهده شد.

در مجموع باید دید که بورس کالا چه زمانی از حرکت بر روی ریل افزایش قیمت پایه شمش می ایستد و همچنین انتظار برای اعلام نتایج مذاکرات برجامی تا چه زمانی به طول می انجامد، تا به واسطه این عوامل بازار مقاطع نیز به آرامش هفته های اخیر خود بازگردد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)