پیشرفت فولادسازان کشور

پیشرفت فولادسازان کشور
پیشرفت فولادسازان کشور

به گزارش آهن پرایس در خصوصوضعیت بازار فولاد، صنعت فولاد پس از گذشت سال پر فراز و نشیب 97 و تحمل نوسانات شدید ارزی و بخشنامه ‌های متعدد و متناقض دولتی، در حالی سال 98 را آغاز کرد که هنوز اثرات این نوسانات در زنجیره تولید فولاد قابل مشاهده بوده و از سوی دیگر، بسیاری از تناقضات سیاستی دولت در حوزه کنترل بازار داخلی رفع نشده بود...

به گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، صنعت فولاد پس از گذشت سال پر فراز و نشیب 97 و تحمل نوسانات شدید ارزی و بخشنامه ‌های متعدد و متناقض دولتی، در حالی سال 98 را آغاز کرد که هنوز اثرات این نوسانات در زنجیره تولید فولاد قابل مشاهده بوده و از سوی دیگر، بسیاری از تناقضات سیاستی دولت در حوزه کنترل بازار داخلی رفع نشده بود.

پیوست بر موضوع فوق موانع صادراتی، مشکلات تحریم و چالش‌ های مبادله بانکی از دیگر معضلاتی بود که گریبانگیر این صنعت بزرگ شده بود و همین امر، کار را برای بهبود عملکرد فولاد سازان بسیار سخت و دشوار می‌کرد. در کنار رشد مناسب تولید، فروردین ماه برای صادرات فولاد سازان نیز ماه مناسبی بود چرا که بر اساس اعلام فولاد سازان بزرگ کشور در این ماه مجموعاً 437 هزار تن فولاد صادر کرده ‌اند که 25 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده است و این در حالی است که صنعت فولاد کشور در همین مدت، تحت سخت‌ ترین تحریم‌ های آمریکا قرار داشته است.

بر این اساس، بیش ترین میزان صادرات فولاد کشور در فولاد خوزستان 258 هزار تن ثبت شده که 95 درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش داشته است.فولاد مبارکه در همین مدت 56 هزار تن محصول صادر کرده است که 45 درصد افزایش یافته است و این در حالی است که این شرکت در همین مدت، عرضه ‌های داخلی خود را افزایش داده و توانسته نیاز داخلی را نیز به خوبی تأمین کند. این امر صحیح می باشد که بازار داخلی در حال حاضر رمق چندانی ندارد و تقاضا عقب نشینی کرده است اما فولاد سازانی همچون فولاد خوزستان به روند پیشرفت تولید خود ادامه داده اند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)