گزارش میدانی بازار آهن

گزارش میدانی بازار آهن
گزارش میدانی بازار آهن

آهن پرایس: در روز گذشته قیمت دلار نوسان اندکی در جهت صعودی داشت و در نهایت روی کانال 25 هزار و 950 قرار گرفت، در بازار آهن قیمت ها اغلب کاهشی بودند البته برخی از مبادی فروش هم اندک افزایشی را لحاظ کردند.شنیده ها از کاهش قیمت پایه شمش در بورس کالا بر اساس 95 درصد CIS  خبر می دهند...

آهن پرایس: در روز گذشته قیمت دلار نوسان اندکی در جهت صعودی داشت و در نهایت روی کانال 25 هزار و 950 قرار گرفت، در بازار آهن قیمت ها اغلب کاهشی بودند البته برخی از مبادی فروش هم اندک افزایشی را لحاظ کردند.

شنیده ها از کاهش قیمت پایه شمش در بورس کالا بر اساس 95 درصد CIS  خبر می دهند چنانچه این سیگنال صحیح باشد و همچنین با کاهش قیمت ها در بازارهای جهانی و از سوی دیگر نزدیک شدن به پایان محدودیت های برقی می توان انتظار داشت که روند کاهش قیمت مقاطع ادامه یابد. 

البته وضعیت حرکتی دلار هم اکنون به عنوان یکی از عوامل موثر بر روند قیمتی مقاطع، نامشخص است. با بررسی شاخص های تاثیر گذار در این حوزه از جمله افزایش استفاده از تن خواه بانک مرکزی، کاهش 86 درصدی اوراق بدهی نیز نشان دهنده ی کسری شدید بودجه و سایه افکنی آن بر کاهش ارز ریال و تقویت ارزهای خارجی است. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: ریزش قیمت آهن

چنانچه روند مذاکرات به نتایج مورد انتظار ما نرسد و در بازه زمانی کوتاهی بحث تبادل زندانیان و دسترسی به مبلغ 8 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده فراهم نشود آنگاه نرخ دلار بر اساس متغیرهای اقتصادی تاثیرگذار رشد خزنده خواهد داشت. 

هم اکنون همه ی عوامل دست در دست هم دارند تا قیمت محصولات فولادی کاهش یابد، بازارساز نیز تلاش های پیوسته ای در جهت کنترل نرخ ارز در اولین روزهای فعالیت دولت سیزدهم انجام داده است البته اگر شوک جدیدی در اثر مسائل غیرمترقبه خارجی به بازار وارد نشود نرخ ارز اثر چندانی بر بازار نخواهد داشت و همه شرایط برای ادامه اصلاحات یا حداقل ثبات قیمت ها فراهم است. 

با بررسی اخبار روزانه آهن آلات مشاهده می شود که در روز گذشته 5 شرکت فروشنده ثبات قیمتی میلگرد را لحاظ کردند و سایر شرکت ها نیز اکثریت قیمت های خود را با کاهش جزئی اعلام کردند.

در بازار نبشی و ناودانی نیز اغلب مبادی فروش قیمت نبشی و قیمت ناودانی را کاهش دادند البته دو شرکت نیز با افزایش قیمتی همراه بودند. در بازار تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی ثبات قیمتی تواما با کاهش 100 تومانی در برخی مبادی فروش لحاظ شد و در بخش شاخه فروشی قیمت تیرآهن ریزش های 40 هزار الی 300 هزار تومانی را اعلام کردند. در بازار پروفیل نیز اکثر مبادی فروش ثبات قیمتی لحاظ کردند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • مهرداد
    مهرداد1400/05/20 - 20:20 پاسخ

    آقای ریسی باید قیمت میلگرد را رست کنه بااین اوضاع نمیشه ي شاخه میلگرد هم بخری