افزایش تولیدات فولاد و رسیدن به افق ۱۴۰۴

افزایش تولیدات فولاد و رسیدن به افق ۱۴۰۴
 افزایش تولیدات فولاد و رسیدن به افق ۱۴۰۴

طبق آمار ها ، برنامه ی ایران برای دستیابی به رسیدن به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خام را در افق ۱۴۰۴ می باشد. به همین جهت اکثر تمرکز ها را بر فعالیت در صنعت فولاد به کار گرفته میشود .حتی وزیر صنعت اعلام کرده بود : تولید فولاد در سال ۲۰۱۶ به رشد 10 درصدی رسیده است. تولید فولاد جهان حدودا به 1300 میلیون تن در سال است. طبق گفته ها از هندوستان صنعت فولاد سازی به ایران وارد شده است،دلیل این گفته نیز به این ...

طبق آمار ها ، برنامه ی ایران برای دستیابی به رسیدن به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خام را در افق ۱۴۰۴ می باشد. به همین جهت اکثر تمرکز ها را بر فعالیت در صنعت فولاد به کار گرفته میشود .حتی وزیر صنعت اعلام کرده بود : تولید فولاد در سال ۲۰۱۶ به رشد 10 درصدی رسیده است. تولید فولاد جهان حدودا به 1300 میلیون تن در سال است. طبق گفته ها از هندوستان صنعت فولاد سازی به ایران وارد شده است،دلیل این گفته نیز به این خاطر است که در دوران باستان، فولاد هندی بسیار معروف و مشهور بوده است.طبق اخبار بازار فولاد، ایران دارای جایگاه بین المللی در تولید فولاد است ، طبق گزارشات در سال 2010 در مقام هفدهم دنیا قرار دارد.

وزیر صنعت، اعلام کرده: "درحالیکه در سال ۲۰۱۶ رشد جهانی فولاد فقط 1% بوده، ایران در همان شرایط تجربه ی رشد 10% تولید فولاد را داشته است. همچنین توانست به رکورد شانزدهم در فولاد جهان دست پیدا کند و موفق شدیم در همان شرایطی که رشد جهانی فقط یک درصد بوده ، شرایطی ایجاد کنیم تا ایران بتواند افزایش 10 درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ داشته باشد. همین امر سبب شد تا تولید میلگرد نیز شرایط مطلوبی داشته باشد.

یادآور می شود: کشورمان در زمینه تولید فولاد به پیشرفتی رسیده است که بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد؛ رشد تولید فولاد ایران در ماه اکتبر (دهم مهر تا دهم آبان ماه) نزدیک به 24 درصد رشد را ثبت کرده و این میزان در 10 ماهه میلادی (دوازدهم دی 1394 تا دهم آبان 1395) بیش از 9 درصد شده است و حال در بررسی تازه درباره عملکرد صادرات فولاد کشور در دوره هشت ماهه امسال (منتهی به آبان ماه) نشان می دهد، 13 کشور اسلامی 60 درصد اقلام صادراتی را به ارزش بیش از 940 میلیون دلار به خود اختصاص دادند.

برای ورود به کانال ما در تلگرام کلیک کنید ! 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)